Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

مبارزه با سن غلات در اراضی استان سمنان به 1240 هکتار رسید

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با سن مادری در مزارع گندم و جو این استان در سطح یک هزار و 240 هکتار انجام شد.

مبارزه با سن غلات در اراضی استان سمنان به 1240 هکتار رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، عباس مشیریان با بیان اینکه مبارزه با سن مادری در اراضی گندم و جو این استان از اواخر فروردین‌ماه در شهرستان‌های گرمسار و آرادان، دامغان و سرخه آغاز شد اظهار کرد: مبارزه با سن مادری در شهرستان گرمسار و آرادان از 28 فروردین‌ماه، سرخه 27 فروردین و دامغان از 31 فروردین‌ماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با سن مادری در سایر شهرستان‌های استان سمنان نیز انجام شد افزود: در شهرستان میامی مبارزه با این آفت از 11 فروردین‌ماه، سمنان 9 فروردین و شاهرود 2 اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه مبارزه با آفت سن مادری در اراضی گندم و جو این استان اظهار داشت: سطح کل مبارزه با سن مادری در اراضی استان سمنان یک هزار و 240 هکتار است.

مشیریان با بیان اینکه عمده مبارزه با آفت سن در شهرستان‌های گرمسار و آرادان و میامی بوده است گفت: در شهرستان گرمسار 360 هکتار، آرادان 210 هکتار، میامی 430 هکتار، سمنان 170 هکتار، شاهرود 35 هکتار، سرخه 15 هکتار و دامغان 20 هکتار مبارزه با سن مادری انجام‌شده است.

وی به میزان مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو به تفکیک این محصولات اشاره کرد و گفت: میزان مبارزه با آفت سن در مزارع گندم 915 هکتار و در مزارع جو 325 هکتار بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید