Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس:

حمایت جهاد کشاورزی از کشت چغندرقند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این سازمان در تامین نهاده های مورد نیاز چغندرکاران از جمله کودهای شیمیایی از کارخانجات قند حمایت می کند.

حمایت جهاد کشاورزی از کشت چغندرقند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین پژمان با اشاره به افزایش قیمت خرید چغندرقند بهاره و نقش این گیاه در تناوب کشت، تصریح کرد: کاشت چغندرقند از هر جهت به سود کشاورزان است از این رو جهاد کشاورزی فارس همکاری لازم را با چغندرکاران و کارخانجات چغندرقند خواهد داشت.

وی از مشکلات چغندرکاران را تامین لوله تیپ آبیاری برشمرد و افزود: با شرکت های تولید کننده هماهنگ می شود که کارخانجات قند تنها با سپردن ضمانت های لازم، لوله تیپ مورد نیاز را تامین کنند و همچنین اجرای سامانه های آبیاری در مزارع چغندرقند براساس دستورالعمل های جاری و قانونی در اولویت قرار دارد.

به گفته پژمان؛ کشاورزان در مناطق مستعد با برداشت جو، امکان کاشت چغندرقند بهاره دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه در سال جاری کارخانجات چغندرقند خرید تضمینی، پرداخت فوری و نقدی را متعهد شدند، گفت: مساعده های مالی بدون بهره و در اختیار قرار دادن نهاده‌ها به چغندرکاران به صورت امانی تا زمان برداشت از جمله بسته های تشویقی کارخانجات چغندرقند است.

سطح ابلاغی کشت چغندرقند در استان فارس، 11هزار هکتار است که بر اساس آخرین اطلاعات کارخانجات قند مرودشت، اقلید و کوار تاکنون پنج هزار هکتار قرارداد منعقد شده و حدود دو هزار هکتار کشت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید