Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی کردستان

کشاورزی نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد

مدیر تعاون روستایی کردستان گفت:بخش کشاورزی و صنایع وابسته از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است .

کشاورزی نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان اسکندری گفت: بازاریابی، فروش و توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع وابسته یکی از سیاست‌های تعاون روستایی کشور و استان در سال جهش تولید است.

او افزود: این سازمان در یک ماه گذشته (فروردین) از سال جاری موفق به صادرات ۵۰۰ تُنی انواع محصولات کشاورزی از جمله پرتقال تامسون مازندران، پیاز جیرفت، گوجه فرنگی کهنوج و سیب زمینی کردستان از مرز رسمی باشماق مریوان به کشور عراق شده است.

مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: رفع چالش‌های صادراتی به منظور رونق صادرات و برقراری توازن قیمت در بازار داخل (تنظیم بازار)، رعایت الگوی کشت برای مصرف داخل کشور و صادرات به کشور‌های دیگر می‌تواند هم منافع کشاورزان و امنیت غذائی کشور را تامین کند و هم ایجاد ظرفیت‌های جدید برای توسعه صادرات غیرنفتی که همواره از راهبرد‌های بلندمدت کشور در عرصه اقتصاد است را محقق کند.

او تاکید کرد: بخش کشاورزی و صنایع وابسته از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است و این امر باعث شده صادرات محصولات کشاورزی، صنایع غذایی و دامی و رشد اقتصادی در این بخش از اهمیت فراوانی برخوردار باشد.

اسکندری گفت: شبکه تعاونی روستایی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه بازاریابی، فروش و صادرات محصولات کشاورزی است و در میان تولید کنندگان از سرمایه اجتماعی بسیار زیادی برخوردار است که با سیاست‌گذاری درست برای این تشکل‌ها کمک شایانی به اقتصاد کشاورزی و سیاست‌های کلان اقتصادی کشورخواهد شد.

سازمان تعاون روستایی کشور به منظور توسعه فعالیت‌های صادراتی اقدام به تاسیس پایانه صادراتی تخصصی میوه در مریوان می‌کند و فعالیت‌هایی همچون بسته‌بندی، سورتینگ و سلامت محصول فعالیت خواهد داشت.

همچنین مقرر شده تعاون روستایی مریوان به عنوان نماینده این سازمان در اقلیم کردستان عراق اقدام به تاسیس دفتر برای سهولت صادرات انواع محصولات کشاورزی از ایران به این منطقه کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید