Iranian Agriculture News Agency

خرید حمایتی بیش از ۳۰۰ تن مرغ از مرغداران استان همدان

​مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان از خرید بیش از ۳۰۰ تن مرغ از مرغداران استان همدان خبر داد و گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان استان از ابتدای سال تاکنون ۳۶۱ تن مرغ از مرغداران استان خرید حمایتی شده است.

خرید حمایتی بیش از ۳۰۰ تن مرغ از مرغداران استان همدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان همدان، ابوالفضل اینانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در همدان، اظهار کرد: خرید حمایتی ۶۰۰ تن مرغ از مرغداران استان همدان عقد قرارداد شده که تاکنون ۳۶۱ تن در راستای حمایت از مرغداران آسیب دیده از کروناویروس خریداری شده است و تا زمانی که قیمت ها به تعدیل برسد، ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر استان همدان ۳۵۰۰ تن ظرفیت ذخیره‌سازی و انبارهای زیرصفر دارد به طوریکه ۲۰۰۰ تن در سردخانه همدان و ۱۵۰۰ تن در سردخانه نهاوند ظرفیت ذخیره سازی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان با بیان اینکه این شرکت مرغ را با نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان از مرغداران خریداری می‌کند، یادآور شد: در سال گذشته ۶۱۹ تن مرغ از مرغداران خریداری و ذخیره سازی شد که ۱۸۵ تن در مواقع مختلف توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه موجودی نهاده‌های کشاورزی در استان همدان خوب است، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام به اندازه نیاز تولیدکنندگان نهاده‌ها را تهیه و توزیع می‌کند که در حال حاضر موجودی استان از نظر نهاده‌های بخش دامپروری خوب است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ هزار و ۳۲۹ تن نهاده در بین تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان همدان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲.۵ برابری دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید