Iranian Agriculture News Agency

۱۴ کانون ملخ در شیروان شناسایی شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: در بازدیدهای اخیر کارشناسان کشاورزی، ۱۴ کانون ملخ در دهستان زوارم بخش مرکزی شهرستان شیروان شناسایی شده است.

۱۴ کانون ملخ در شیروان شناسایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد رضایی گفت: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته، وضعیت مبارزه با ملخ زیر یک دهم و به صورت لکه لکه است اما،  چون در این مناطق تعداد به نرم استاندارد نرسیده است فعلا مبارزه انجام نمی شود.

وی با اشاره به آغاز تفریق کپسول های ملخ در این شهرستان گفت: به همکاران جهادکشاورزی توصیه شده منطقه را زیر نظر داشته باشندکه پس از پایان بارندگی در صورت نیاز اقدام به مبارزه با این آفت شود.

رضایی افزود: در این خصوص به کشاورزان توصیه شده با افزایش جمعیت ملخ موضوع را اطلاع دهند، بحث سن مادری را انجام دهند و در این شرایط بارندگی و آب و هوایی، هر ۱۵ روز از قارچ کش ها استفاده کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همچنین به کشاورزان توصیه می شود با توجه به شرایط رطوبتی، در درختان میوه که امکان فعالیت بیماری گیاهی مثلا لب شتری هلو و لکه سیاه سیب وجود دارد حتما سم پاشی ها را پیش از گل دهی انجام دهند و محافظت از میوه ها را داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید