Iranian Agriculture News Agency

کشت موسیر در ۱.۵ هکتار از مزارع کشاورزی دهاقان

کشت گیاه موسیر می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات همچون لوبیا، ذرت با نیاز آبی بالا باشد.

کشت موسیر در ۱.۵ هکتار از مزارع کشاورزی دهاقان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، امیر صفرپور گیاه موسیر را مقاوم به خشکی دانست و اظهار کرد: کشت این گیاه راهکاری برای مقابله با خشکسالی به شمار می‌آید که امسال در یک و نیم هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان کشت شده که امیدواریم بازدهی خوبی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به تداوم خشکسالی و کمبود منابع آبی، تغییر الگوی کشت در منطقه یکی از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی و متخصصان بخش کشاورزی است و در این راستا محصولاتی دارای اولویت است که نیاز آبی کمتری نسبت به کشت‌های قبل داشته باشند.

 مدیر جهاد کشاورزی دهاقان تاکید کرد: بر این اساس کشت گیاه موسیر می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات همچون لوبیا، ذرت با نیاز آبی بالا باشد.

وی اظهار داشت: در هفته جاری از کشت موسیر به مساحت ۱.۵ هکتار در مزرعه برواده شهرستان بازدید شد که در این بازدید کارشناسان با کشاورزان دیدار و توصیه ترویجی لازم را در راستای توسعه این کشت ارائه دادند.

صفرپور خاطر نشان کرد: زمان کاشت موسیر در فصل پاییز (پایان مهر ماه تا اواخر آبان ماه)، شروع رشد آن از اسفند ماه تا فروردین ماه، زمان گلدهی اردیبهشت ماه و زمان مناسب بهره برداری موسیر اواخر تیرماه است.

موسیر خواص دارویی زیادی دارد

 مقابله با میکروب‌ها، هضم آسان غذا و درمان گوارشی، تأمین ویتامین‌های A و C و غیره از خواص درمانی موسیر به شمار می‌رود؛ همچنین موسیر برای هضم راحت غذا همچنین جلوگیری از سرطان گوارش مؤثر و نسبت به سیر نیز نرم‌تر و خوش خوراک تر است.

شایان ذکر است است عشایر نیز از موسیر در لبنیات خود استفاده می‌کنند که مصداق آن ماست موسیر است که طرفدار بی شماری در میان مردم دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید