Iranian Agriculture News Agency

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

مبارزه با سن غلات در ۳۵هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی گندم استان همدان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی گندم دیمی و آبی استان همدان علیه سن غلات سمپاشی شد.

مبارزه با سن غلات در ۳۵هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی گندم استان همدان

شهرام پیشه ور در گفتگو با خبرنگار ایانا در همدان اضافه کرد: مبارزه با سن غلات در مرحله سن مادر در استان همدان از ۱۶ فروردین ماه در شهرستان نهاوند آغاز شده است.

وی بابیان اینکه تا چهارم اردیبهشت ماه در اراضی گندم آبی استان همدان ۱۳ هزار و ۱۷۵ هکتار و در اراضی دیم ۲۲ هزار و ۴۵ هکتار و در مجموع ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار علیه سن مادر مبارزه صورت گرفته است، گفت: این مبارزه در ۶ هزار و ۷۷۹ هکتار از مزارع جو آبی و ۶ هزار و ۱۸۶ هکتار از مزارع جو دیم نیز انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان سطح مبارزه با سن مادر در مزارع جو را در مجموع ۱۲ هزار و ۹۶۵ هکتار عنوان کرد و گفت:

پیشه ور افزود: در حال حاضر با توجه به بارش‌های اخیر در استان همدان و نامناسب بودن اراضی کشاورزی برای تردد ماشین آلات کشاورزی و ادوات سمپاشی از یک سو و همچنین وزش شدید باد در برخی از مناطق استان و تکمیل نشدن ریزش‌های سن مادر در مناطق مختلف استان از سوی دیگر مبارزه به صورت مقطعی در حال انجام است.

وی از کشاورزان استان درخواست کرد با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها به منظور مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان استفاده لازم را برده و قبل از انجام عملیات سمپاشی نکات عنوان شده را رعایت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه کرده و قبل از انجام عملیات سمپاشی حتماً سمپاش های خود را کالیبره و تنظیم کنند، گفت: در زمان بارندگی و وزش باد از انجام عملیات سمپاشی خودداری شود.

پیشه ور رعایت نکات ایمنی و بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت عدم انجام مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید