Iranian Agriculture News Agency

خرید بیش از ۱۷۳ هزار تن محصول از کشاورزان خراسان جنوبی

مدیرسازمان تعاون روستایی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۳ هزار و ۳ تن محصول زراعی و باغی از کشاورزان استان خریداری کرد، گفت: بیشترین محصولی که سال گذشته از کشاورزان استان خریداری شد ذرت دانه‌ای و به مقدار ۴۱ هزار تن بود.

خرید بیش از ۱۷۳ هزار تن محصول از کشاورزان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی،ضیائیان احمدی افزود: محصولات کشاورزی به ۳ صورت توافقی و حمایتی از کشاورزان خریداری می‌شود که پارسال بیشترین این خرید‌ها با ۱۷۳ هزار تن به صورت توافقی از تولیدکنندگان خریداری شد.

 وی افزود: پارسال علاوه بر ذرت دانه ای، ۳۳ هزار تن جو، ۲۵ هزار تن کنسانتره دامی و طیور، ۵۴۰۰ تن سبوس، ۲ هزار تن یونجه و ۴۶۰۰ تن ذرت علوفه‌ای از کشاورزان استان خریداری شد.

مدیر تعاون روستایی استان با اشاره به خرید حمایتی ۳ تن زعفران از کشاورزان استان در سال گذشته، اظهار داشت: پارسال همچنین ۳۸ تن زرشک خریداری شده از کشاورزان استان به کشور‌های ترکیه، روسیه و آلمان صادر شد.

وی پیگیری خرید توافقی محصولات استراتژیک با مشارکت تشکل‌های کشاورزی و خصوصی به ویژه برای محصول زرشک، خرید حمایتی زعفران و همچنین فراهم آوردن زمینه خرید توافقی این محصول، نظارت بر اجرای احسن و دقیق مباشرت خرید تضمینی گندم، پیگیری ایجاد زنجیره عرضه مستقیم محصولات تولیدی استان به مصرف کنندگان از طریق بازگشایی غرفه عرضه مستقیم کالا در بازار‌های روز و همچنین ادامه پیگیری روند بازگشایی بارانداز میوه در مرکز استان، تلاش برای صادرات محصولات با توجه به مرزی بودن استان، پیگیری و تعامل با اتحادیه‌های کشوری برای فراهم آوردن شرایط عرضه متقابل محصولات، پیگیری راه اندازی انبار‌های تحت کلید بورس برای زعفران در استان و اعطای تسهیلات کم بهره و ارزان به تشکل‌های تحت پوشش تعاون روستایی را از برنامه‌های امسال سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید