Iranian Agriculture News Agency

کشف یک تن گیاه مرتعی غیرمجاز در شهرستان لردگان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لردگان از کشف و ضبط یک تن گیاه مرتعی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کشف یک تن گیاه مرتعی غیرمجاز در شهرستان لردگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،آیت حسنی روز در گفت و گو با ایانا در شهرکرد با اشاره به توقیف ۳ دستگاه خودرو وانت حامل گونه‌های مرتعی غیرمجاز در شهرستان لردگان افزود: با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان این خودروها در محور سردشت به  لردگان توقیف شدند.

وی، با اشاره به معرفی متخلفان به مراجع قضایی اظهار داشت:  در بازرسی از این خودروها، یک تن گیاهان مرتعی غیرمجاز شامل بن سرخ، پرموسیر، تره و آنغوزه کشف و ضبط شد.

حسنی افزود: هیچ‌گونه مجوزی برای برداشت گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی خودرو و مرتعی از جمله کنگر، پرموسیر، آنغوزه، کرفس کوهی، تره در شهرستان صادر نشده است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه، با متخلفین برخورد خواهد شد.

به گزارش ایانا، سال گذشته ۲۰۶ فقره پرونده قاچاق چوب، زغال، گیاهان مرتعی شامل کرفس کوهی(کلوس) و موسیر و شیرین‌بیان  و یکهزار و ۳۰۰ کیلوگرم گیاه مرتعی و ۸۸ هزار و ۷۲۰ کیلوگرم چوب و ۵ هزار و ۶۳۶ کیلوگرم زغال قاچاق کشف شد.

از مجموع مساحت چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید