Iranian Agriculture News Agency

رتبه اول شهرستان هشترود در جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در آذربایجان شرقی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: شهرستان هشترود در جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون، رتبه اول استان را به خود اختصاص داد.

رتبه اول شهرستان هشترود در جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مجید احمدی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه 124 میلیارد ریال اعتبار در حوزه افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی از طریق خط اعتباری مکانیزاسیون در شهرستان هشترود جذب شده است گفت: این شهرستان در جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در سال 1398رتبه اول استانی را کسب کرده است.

وی، ادامه داد: این میزان تسهیلات در سال 1398 برای خرید 76 دستگاه تراکتور، 3 دستگاه کمباین و 105 دستگاه انواع ادوات کشاورزی از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده است.  

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات از بسته‌های تشویقی دولت تدبیر و امید برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است که از محل خط اعتباری بهبود ضریب مکانیزاسیون تخصیص یافته که برای خرید تراکتور، کمباین، ادوات مختلف کشاورزی در بخش زراعت ، باغبانی، دامداری، شیلات و مرغداری پرداخت شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود با بیان اینکه شاخص ضریب مکانیزاسیون در این شهرستان 1.64 اسب بخار در هکتار است، گفت: با افزایش جذب تسهیلات خطر اعتباری مکانیزاسیون، شاخص ضریب مکانیزاسیون به 1.76 اسب بخار در هکتار افزایش پیدا کرده است که نهایتاً بهبود وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی موجب افزایش کمی و کیفی تولید محصولات و کسب درآمد مالی بیشتر کشاورزان می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید