Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی:

13 بند خاکی در شهرستان میامی آبگیری شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: 13 بند خاکی این شهرستان در بارش‌های بهاری امسال آبگیری شد.

13 بند خاکی در شهرستان میامی آبگیری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی رضایی اظهار کرد: با بارندگی‌های انجام‌شده در روزهای گذشته حدود هفت میلیون و 200 هزار مترمکعب آب در پشت‌بندهای خاکی شهرستان ذخیره شد.

وی با بیان اینکه بندهای خاکی سطح این شهرستان تاکنون در چهار مرحله تاکنون آبگیری شده است، افزود: هدف از ساخت این بندها، جلوگیری از بروز سیلاب، پیشگیری از تخریب روستاها و مرتع‌ها است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی ادامه داد: مردم برای امنیت بیشتر از نزدیک شدن به حاشیه بندهای خاکی خودداری کرده و هشدارهای ایمنی را رعایت کنند.

رضایی افزود: بارش‌های شدید امسال در بخش‌های مرکزی و کالپوش سبب افزایش و بالا آمدن آب اطراف بندهای خاکی شده است.

ذخیره سیلاب‌ها پشت‌بند خاکی، علاوه بر جلوگیری از ورود سیلاب به مناطق مسکونی، فرسایش خاک و پیشگیری از خسارت‌ها، باعث نفوذ آب در سفره‌های زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی منطقه می‌شود.

بندهای خاکی می‌تواند حجم وسیعی از رسوبات ناشی از شستن خاک با باران را در خود نگه دارد و منبع خوبی برای تأمین خاک مناسب کشاورزی در باغ‌ها، گلخانه‌ها و اراضی کشاورزی است.

عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آن‌ها مانع از رسوب و فرسایش خاک می‌شود و این مهم در حفاظت از خاک، افزایش منابع آب‌های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی 830 هزار هکتار است.

شهرستان میامی دارای 2 بخش مرکزی و کالپوش و حدود 40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید