Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

6 هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی در استان سمنان انجام شد

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 6 هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی سال گذشته با هدف حفظ پوشش گیاهی و مقابله با فرسایش بادی در استان انجام شد.

6 هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی در استان سمنان انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی ترابی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های بیابان‌زدایی در سال گذشته در قالب طرح‌هایی مانند نهال‌کاری، آبیاری و مراقبت، ایجاد بادشکن اطراف مزارع، مدیریت‌ رواناب و بذرپاشی انجام شد.

وی ادامه داد: از مجموع 6 هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی در استان سمنان در سال گذشته 2 هزار و 750 هکتار نهال‌کاری، 60 کیلومتر بادشکن اطراف مزارع و بقیه دیگر اقدامات بیابان‌زدایی انجام‌شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته اعتباری برای بیابان‌زدایی تخصیص نیافته بود و تنها در حدود پنج هزار هکتار آبیاری و مراقبت انجام شد.

ترابی تصریح کرد: طرح‌های بیابان‌زدایی در استان سمنان با اولویت مناطق در معرض فرسایش بادی و کانون‌های گردوغبار اجرا می‌شود.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: نزدیک به 550 هزار هکتار از مناطق بیابانی استان کانون فرسایش بادی است و حدود 20 درصد مناطق در اولویت اقدام‌های بیابان‌زدایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه به جز شهرستان مهدی‌شهر که مناطق بیابانی ندارد، در سراسر استان سمنان عملیات بیابان‌زدایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: 110 هزار هکتار در استان سمنان تاکنون جنگل‌کاری اجرا شده که نقشی مهم در بیابان‌زدایی داشته است.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: سال گذشته بیش از 13 میلیارد ریال برای بیابان‌زدایی در استان اختصاص یافت که بیش از نیمی از این اعتبارات تخصیص یافت و قول‌هایی برای تخصیص باقیمانده اعتبارات اختصاص‌یافته داده شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید