Iranian Agriculture News Agency

چنگلوایی خبر داد:

اجرای شعار "نظارت، سامانه وتعیین تکلیف" در امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سال 99 در دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور، به نام سال"نظارت، سامانه و تعیین تکلیف" نامگذاری شده است.

اجرای شعار "نظارت، سامانه وتعیین تکلیف" در امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سال جدید و نامگذاری سال 99 به نام  سال "جهش تولید"، با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و اولویت‌بندی وظایف محوله در تحقق فرمایش معظم له، از آنجائیکه نظارت مستمر، انجام الکترونیکی امور و تعیین تکلیف پرونده‌های سنواتی تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف سازمان، استفاده بهینه از اراضی استان، ایجاد اشتغال مستمر، تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به متقاضیان و در نهایت افزایش تولید و کسب و کار مطمئن در بستر اراضی دارد، لذا سال 99 در دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور، به نام سال "نظارت، سامانه وتعیین تکلیف" نامگذاری می‌شود.

وی افزود: در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های آن دفتر در سال جاری قوانین، آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مرتبط، از بدو مرحله تشکیل و رسیدگی به پرونده تا اتخاذ تصمیم کمیسیون‌های ذیربط باید رعایت شود.

چنگلوایی در ادامه گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا عوامل نظارتی شهرستان‌ها مطابق برنامه زمانبندی از اراضی واگذار شده و روند اجرای طرح‌ها بازدید و گزارشات مربوطه را جهت ثبت در سامانه ارائه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن تاکید بر نظارت مستمر و دقیق بر عملکرد همکاران در حوزه امور اراضی در جهت تسهیل و سالم‌سازی امور بر تکریم ارباب رجوع و سعه صدر در رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان توسط همکاران تاکید کرد و اظهار داشت: از حداکثر نیرو و امکانات موجود برای بهره‌گیری از سامانه الکترونیکی در بخش واگذاری امور اراضی و رفع نواقص پرونده‌ها و تهیه نقشه دارای مختصات جغرافیایی utm اراضی واگذاری سنوات گذشته استفاده و ازهرگونه اقدام خارج از سامانه و به صورت دستی خودداری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین آمار و اطلاعات کلیه طرح‌ها در اراضی واگذار شده سنوات قبل و جاری به تفکیک نوع طرح، گرایش و ... بر اساس گزارشات مأخوذه از سامانه الکترونیکی توسط همکاران تهیه و داده‌ها و برنامه‌ریزی برای سال‌های آینده و رفع مغایرت آماری موجود تاکنون تحلیل شود.

چنگلوایی اظهار داشت: متاسفانه در برخی شهرستان‌ها پرونده‌های زیادی تشکیل و در مراحل مختلف واگذاری است که به دلیل عدم توجه، عرصه‌های واگذار شده معطل مانده و یا به دلیل عدم نظارت و تعیین تکلیف، حقوق دولت و به نوعی بیت‌المال وصول نشده و مورد تضییع قرار گرفته، بنابراین لازم است تا اقدامات لازم جهت شناسایی، رفع نواقص، بروزرسانی و تکمیل اینگونه پرونده‌ها به منظور طرح در کمیسیون‌های ذیربط و تعیین تکلیف آنها باید انجام شود.

وی اظهار کرد: با بهره‌گیری از اطلاعات احصا شده از پرونده‌ها و سامانه، پیگیری لازم به منظور عقد و یا تمدید قرارداد و وصول به موقع عواید حاصل از اجاره و همچنین فروش اراضی با رعایت دقیق تبصره 2 ماده 9 قانون افزایش بهره‌وری انجام شود .

چنگلوایی در پایان گفت: تأدیه اجور معوقه به متقاضیانی که تا پایان سال 99 نسبت به تسویه اجور اقدام می‌نمایند را از طریق نصب بنر، رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های تابعه و صدور ابلاغیه، آگاهی رسانی خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید