Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

واحد های راکد بخش کشاورزی به چرخه تولید باز گردند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در سال جهش تولید با برنامه ریزی در صدد باز گرداندن واحدهای راکد بخش کشاورزی استان به چرخه تولید هستیم .

واحد های راکد بخش کشاورزی به چرخه تولید باز گردند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در دیدار با  فاطمه محمد بیگی نماینده منتخب مردم شریف  قزوین ،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود : در سال جهش تولید ۱۳ عنوان  برنامه در بخش کشاورزی شناسایی و معرفی شده تا در این زمینه جهش خوبی در تولید محصولات کشاورزی دراستان شاهد باشیم .

خمسه اضافه کرد : همچنین در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز ۲۶ عنوان  برنامه و طرح جمع بندی شده که می تواند زمینه پایداری و جهش تولید بخش را  بدنبال داشته باشد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به پیشینه خوب کشاورزی و وجود دشت حاصلخیز قزوین گفت: هم اکنون ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورری در استان وجود دارد که سالانه بیش از ۴.۵ تن انواع محصولات زراعی ، باغی ، دامی و آبزیان  این اراضی تولید می شود.

خمسه با بیان اینکه  استان قزوین جزو  ۱۰ استان برتر کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی  هستیم،  خاطر نشان کرد : در حال حاضر  بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان فعالیت و این میزان محصولات را تولید می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه هدف اصلی بخش کشاورزیحفظ پایداری تولید محصولات کشاورزی با وجود تحریم ها است، گفت : طی سالهای گذشته؛ پیش از سال 97 استان قزوین رتبه ۳۱ کشور را در زمینه سن غلات در کشور داشته که طی دو سال گذشته؛  این روند رو به رشد رفت و توانستیم جزو سه تا چهار استان برتر کشور باشیم.

به گفته ی وی؛طی دوسال گذشته باتوجه به میزان اراضی کشاورزی و وسعت آن درزمینه تولید غلات رتبه خوبی را کسب کرده ایم .

خمسه به لزوم اهمیت اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و باغات استان اشاره و تصریح کرد : ظرفیت و پتانسیل استان برای اجرای طرح های  نوین آبیاری  سالانه ۲۵۰۰ هکتار بوده اما از سال ۹۶ تا به حال؛ توانستیم هر سال بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را به سامانه های نوین آبیاری تجهیز و مصوبه ۲۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری سفر ریاست محترم جمهوری  را در استان به پایان رساندیم .

وی همچنین به طرح لوله گذاری از محل ردیف بودجه توسعه دشت قزوین اشاره کرد و گفت : درحال حاضر  بیش از ۱۱۴ کیلومتر لوله گذاری با هدف مدیریت منابع و صرفه جویی  آب  کشاورزی در استان اجرا شده است.

خمسه گفت : توسعه گلخانه نیز از سیاست های دولت و وزارت متبوع است که سال گذشته 15 هکتار اگلخانه افتتاح و امسال نیز پیش بینی برای افتتاح طرح های گلخانه ای در استان داریم .

 به گفته وی فاز اول  شهرک گلخانه ای نودهک نیز درسطح ۷۱ هکتار در دست اجرا  است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: پیگیری زیادی شد تا سهمیه تخصصی آب شاهرود برای  حفظ باغات زیتون منطقه طارم سفلی تخصیص داده شود .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید