Iranian Agriculture News Agency

افزایش ضریب نفوذ دانش و توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی

در سال ۱۳۹۸ تعداد دو هزار و 352 دوره آموزشی ترویجی یکروزه در شهرستان های استان در بخش‌های تخصصی برگزار گردید.

افزایش ضریب نفوذ دانش و توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ،  مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی  سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن اعلام رضایت از تحقق اهداف ترویجی در سال گذشته هدف این مدیریت را افزایش ضریب نفوذ دانش و توانمندسازی بهره برداران بخش کشاورزی دانست.

وی گفت: درسال ۱۳۹۸ تعداد دو هزار و 352  دوره آموزشی ترویجی یکروزه در شهرستان‌های استان در بخش‌های تخصصی زراعت، باغبانی، حفظ نباتات ، دام و طیور، شیلات ،جنگل و مرتع و آبخیزداری، مکانیزاسیون و ماشین آلات، آب و خاک، امور اراضی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و آموزش های تسهیلگری برگزار شد.

اسکندری افزود: درطی برگزاری این آموزش‌ها تعداد  ۸۹ هزار و ۳۷۷  نفر آموزش دیده اند که از این تعداد ۷۸ هزار و ۵۱۶ نفر مرد و ده هزار و 861 نفر زن بودند .

مدیر هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی استان گفت در سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۷۲ مورد دوره مهارت آموزی بیش از یک روز در شهرستان های استان در بخش های تخصصی فوق الذکر به تعداد یازده هزار و ۱۵۵ نفر بهره‌بردار که تعداد هشت هزار و 514 نفر آن مرد و دو هزار و 641 نفر زن بودنده اند، در دوره های سه الی چهار روزه تشکیل و در مجموع سی و سه هزار و 668 نفر روز با تخصص های کاربردی کشاورزی آشنا و در پایان پس از برگزاری آزمون گواهینامه مهارتی برای ایشان صادر شد.

اسکندری از دیگر فعالیت‌های شاخص سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به اجرای ۱۶۵ مورد سایت الگویی، ۱۴ مورد کانون یادگیری ،۱۱ طرح تحقیقی ترویجی، 10مورد مزرعه نمایشی، ۸۰ مورد برنامه روز مزرعه ، ۵۰ مورد نمایشگاه ترویجی ،۹۶ مورد بازدید های ترویجی و تورهای تخصصی، 10 مورد جشنواره ترویجی و همچنین ۳۳ مورد برنامه تولید محصول گواهی شده  ipm.ffs اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید