Iranian Agriculture News Agency

یک هرمزگانی، مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان شیلات ایران شد

امنیت حوزه غذایی کشور به افزایش تولید محصولات کشاورزی بستگی دارد

طی آیینی یک هرمزگانی دیگر، مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان شیلات ایران شد.

یک هرمزگانی، مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان شیلات ایران شد

به گزارش خبرنگار ایانا در هرمزگان، علی باقرزاده همائی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر رسیدن به اهداف تعیین شده در حوزه تولید و پرورش آبزیان در استان هرمزگان در سال جهش تولید اظهار داشت: تولید ۵۰ هزار هکتار پرورش میگو و ۱۰۰ هزار هکتار پرورش ماهی جزو اهداف حوزه شیلات در استان هرمزگان است و خواسته عملیاتی شدن این اهداف در راستای تحقق جهش تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه در این سال‌ها اقدامات خوبی در حوزه شیلاتی استان انجام شده است، افزود: ۱۹ هزار هکتار برای پرورش میگو به شرکت شهرک‌ها واگذار شد.

این مسوول با اشاره به اینکه مجوزهای پرورش ماهی در قفس ساماندهی شد ،ادامه داد: باید از ظرفیت تعاونی‌های صیادان در حوزه پرورش ماهی در قفس بهره گیری شود. به گفته باقرزاده، طبق اعلام کارشناسان شیلات ذخایر آبزیان در دریا رو به کاهش است و باید از ظرفیت ماهی در دریا و پرورش میگو استفاده کرد.

وی، شناسایی ظرفیت‌های پرورش در سواحل را از اولویت ها دانست و افزود: اگر شیلات هرمزگان نسبت به طرح جامع پرورش آبزیان در سواحل کوتاهی کند سایر صنایع و حوزه‌های دیگر مانند گردشگری و صنایع از ظرفیت سواحل بهره خواهند گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر اینکه امنیت حوزه غذایی کشور به افزایش تولید محصولات کشاورزی بستگی دارد، خاطرنشان ساخت: بایستی در بحث تأمین نهاده‌های دامی برنامه ریزی مناسبی شود تا از واردات بی نیاز شویم.

باقرزاده ابراز کرد: ارتزاق ۷۰ درصد مردم هرمزگان از طریق صنایع کشاورزی و شیلاتی ای استان تامین می شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات محسن یکتاپور مدیرکل سابق شیلات هرمزگان تقدیر و دکتر عبدالرسول دریایی به عنوان سرپرست این اداره کل از سوی رئیس سازمان شیلات ایران منصوب شد، طی حکمی از سوی معاون وزیر جهادکشاورزی ورئیس سازمان شیلات ایران ، محسن یکتاپور به عنوان مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان شیلات ایران منصوب شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید