Iranian Agriculture News Agency

اکبری:

افزایش قیمت خرید تضمینی ۱۱میلیون تن گندم را روانه سیلوهای دولتی می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: امیدواریم با قیمت جدید گندم، دولت بتواند حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن گندم مورد نیاز کشور را از طریق خرید تضمینی محصول مازاد کشاورزان داخلی تامین کند و نیاز به واردات نداشته باشیم.

افزایش قیمت خرید تضمینی ۱۱میلیون تن گندم را روانه سیلوهای دولتی می‌کند

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آغاز خرید تضمینی گندم در برخی از استان‌های کشور، گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس در راستای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تلاش بسیار زیادی داشت و حداقل قیمت مورد نظر ما حدود ۲هزار و ۵۰۰ تومان و حداکثر آن ۲هزار و ۹۰۰ تومان بود.

 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت گندم مصوبه ضروری و هوشمندانه‌ای بود، ادامه داد: امیدواریم با قیمت جدید گندم، دولت بتواند حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن گندم مورد نیاز کشور را از طریق خرید تضمینی محصول مازاد کشاورزان داخلی تامین کند و  نیاز به واردات نداشته باشیم.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  با توجه به افزایش میزان بارندگی‌ها در کشور امیدواریم شاهد افزایش حجم برداشت گندم در مزارع دیم باشیم، عنوان کرد: دولت باید مطالبات کشاورزان گندم کار که محصول تولیدی آنها را به صورت تضمینی خریداری می‌کند در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت کند.
 
اکبری، گفت: دولت باتوجه به مشکلات به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا باید نقص و تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار را برطرف کند زیرا تنها محل درآمد بسیاری از آنها فروش محصول مازاد است و این موضوع می‌تواند مشوقی برای افزایش سطح زیرکشت و فروش محصول به بخش دولتی باشد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در خصوص تامین نیاز داخل با خرید حدودا ۱۱ میلیون تن گندم، گفت: با کاهش میزان گندم موجود در سیلوها خرید تضمینی گندم در سال جدید آغاز می‌شود و دولت با خرید ۱۱ میلیون تن گندم نیاز داخلی به این محصول را تامین می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید