Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل کارخانه قند پارس:

بهای چغندر قند در پایان برداشت پرداخت می شود

مدیر عامل کارخانه قند پارس با اشاره به افزایش ظرفیت خوراک این کارخانه به 1500 تن در روز و نیاز به توسعه کاشت چغندر قند در استان فارس، گفت: به منظور تشویق کشاورزان، این کارخانه بهای چغندر قند تولیدی را نقدا و در پایان برداشت پرداخت خواهد کرد.

بهای چغندر قند در پایان برداشت پرداخت می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسین غفاری که در نشستی مشترک با مهدی همتی، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان سخن می گفت، اظهار کرد: علی رغم رویه مرسوم در کشور این کارخانه بنا دارد پس از پایان برداشت از هر مزرعه نسبت به تسویه حساب بهای تمام چغندر قند تحویلی زارعین اقدام کند.

عضوء هیات مدیره کارخانه قند پارس تصریح کرد: این کارخانه از هم اکنون بالغ بر 9 هزار یونیت از ارقام مختلف  بذر چغندر قند تهیه و خریداری که آماده تحویل به کشاورزان طرف قرارداد است.

به گفته وی؛ مدیریت جدید کارخانه قند پارس تمامی مطالبات معوق افراد حقیقی و حقوقی را پرداخت  کرده و این آمادگی را دارد که برای حمایت از چغندر کاران طرف قرارداد  کمک هزینه واریز کند.  

وی با تاکید بر باز سازی و سرمایه گذاری کلان در این کارخانه، عنوان کرد: تلاش داریم کاشت چغندر قند را توسعه و نیاز خود را برآورده کنیم از این رو تمامی نهاده های مورد نیاز برای کشت چغندر قند از جمله سموم و کود های شیمیایی خریداری شده و در انبار ها موجود است.

غفاری با ابراز علاقه برای عقد قرار داد کشت چغندر قند پائیزه با کشاورزان قیروکارزینی، بیان کرد: در صورت آمادگی کشاورزان برای کاشت این محصول راهبردی در سطح قابل توجه، ادوات مورد نیاز تامین و دفتر نمایندگی در این شهرستان دائر خواهد شد.

او از ضرورت جهش در تولید در سالی که به همین نام از طرف مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نامیده شده است  نیز یاد کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این کارخانه فعالیت خود را با دو خوراک چغندر قند و شکر خام آغاز خواهد کرد.

قیروکارزین مستعد توسعه چغندر قند پائیزه است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با توجه به وجود کشاورزان پیشرو و شرایط  اقلیمی مناسب،  این شهرستان از مناطق مستعد برای کاشت چغندر قند پائیزه بوده، رکورد تولید 110 تن در هکتار و سطح کاشت 500 هکتاری در گذشته گویای این موضوع است.

مهدی همتی با یاد آوری اینکه قسمتی از مطالبات چغندر کاران این شهرستان  در سنوات گذشته از طرف یکی از کارخانه ها تا کنون پرداخت نشده است، اظهار کرد: : کارخانه های قند ضمن جلب اطمینان کشاورزان و توسعه کشت پائیزه چغندر قند بتوانند گامی بلند در راستای تحقق اهداف کلان وزارت جهاد کشاورزی و دولت خدمتگذار بردارند.

این مقام مسئول  با اعلام اینکه توسعه کشت چغندر قند پائیزه یک اولویت سازمانی است، تصریح کرد: ترویج توسعه کشت این محصول صنعتی و راهبردی در شهرستان آغاز شده است، امیدواریم کشاورزان پیشرو در این طرح مشارکت فعالانه و موثر داشته باشند.

همتی  با تاکید بر تلاش مستمر در دستیابی به اهداف برنامه های ترسیمی در اسناد بالا دستی مانند برنامه اقتصاد مقاومتی، توضیح داد: توسعه کشت چغندر قند پائیزه در مناطق جنوبی استان در راستای صرفه جویی در مصرف آب و حفظ ذخایر آبی کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از جهش در تولید، ایجاد اشتغال جدید، رونق تولید، بهبود بافت و افزایش ماده آلی خاک، رعایت تناوب زراعی مناسب و کنترل علف های هرز مزارع به عنوان دیگر مزایای کشت چغندر قند پائیزه نام برد.        

این مقام مسئول از کشاورزان علاقه مند به کاشت این محصول اقتصادی و با صرفه خواست:  به منظور انجام هماهنگی های لازم با کارشناسان پهنه های کشاورزی تماس یا به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند .

در این نشست عبدالرضا دادرس، مشاور و مدیر بخش کشاورزی و محمد عوض پور، مدیر داخلی کارخانه قند پارس ( کوار)؛ کارشناسان ستادی، روئسای مراکز و کارشناسان پهنه های جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین نیز حضور داشتند. 

کارخانه قند پارس در شهر کوار واقع شده  و قدمت آن  قریب به 50 سال است، رونق بیش از پیش آن می تواند صنعت و کشاورزی منطقه را جانی دوباره بخشد و منشاء تقویت اقتصاد جامعه روستایی این بخش از استان فارس باشد.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید