Iranian Agriculture News Agency

کنترل عوامل خسارت‌زای گندم و جو در سطح بیش از 70 هزار هکتار از مزارع غلات استان مرکزی

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گفت؛ نظر به اهمیت کنترل عوامل خسارتزا و افزایش کمی و کیفی محصول در صورت مبارزه اصولی با آفات، بیماری‏ها و علف های هرز پایش مزارع کماکان ادامه دارد.

کنترل عوامل خسارت‌زای گندم و جو در سطح بیش از 70 هزار هکتار از مزارع غلات استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری ایانا مرکزی، قاسم قدمی سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گفت؛ نظر به اهمیت کنترل عوامل خسارتزا و افزایش کمی و کیفی محصول در صورت مبارزه اصولی با آفات، بیماری‌ها و علف های هرز پایش مزارع کماکان ادامه داشته و  بر اساس بازدیدها و پایش‌‌های صورت گرفته از مزارع غلات استان و گزارشات ارسالی مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها تاکنون در سطح 25730 هکتار مبارزه با سن گندم و جو انجام شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی کنترل شیمیایی این آفت در سطح استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود کنترل شیمیایی علف‌های هرز مزارع غلات استان نیز در سطح 37816 هکتار  توسط کشاورزان زحمتکش استان انجام شده و در مناطقی که شرایط مساعد باشد و مراحل رشدی محصول و علف‌های هرز اجازه دهد این مبارزه ادامه خواهد داشت.

قدمی افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با عوامل خسارت‌زای محصولات زراعی خصوصاً  گندم، جو و کلزا  شبکه‌های مراقبت و پیش‌آگاهی استان علیرغم وجود بیماری  covid 19با اخذ مجوز لازم و با رعایت نکات بهداشتی بازدید و پایش مزارع استان را انجام خواهند داد.

گفتنی است؛ ریاست محترم سازمان جهادکشاورزی استان از مدیران مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌های استان خواسته شده ضمن توصیه‌های فنی و صدور اطلاعیه‌های لازم روند مبارزه با علف های هرز و سن گندم  را پیگیری و بر شبکه تهیه و توزیع سموم دفع آفات نباتی نظارت مستمر داشته تا کمبودی از لحاظ تدارک سموم مورد نیاز کشاورزان در شهرستان‌ها بوجود نیاید.

 وی افزود با توجه به شرایط اقلیمی موجود و فراهم شدن شرایط برای گسترش احتمالی بیماری‌های غلات  پایش مزارع توسط اکیپ‌ههای شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی شهرستان ها ادامه داشته و در صورت نیاز توصیه‌های لازم  و به موقع برای کنترل بیماری‌ها انجام خواهد ‌شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید