Iranian Agriculture News Agency

کرونا کوچ بهاره عشایر فارس را به تاخیر انداخت

مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: هرساله با آغاز فصل بهار کوچ عشایر این استان آغاز می شود ولی امسال با توجه به اپیدمی کرونا و مصوبه ستاد استانی کرونا، کوچ عشایر با تاخیر مواجه و از اواخر فروردین ماه و ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شد

کرونا کوچ بهاره عشایر فارس را به تاخیر انداخت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، روح الله بهرامی اظهار کرد: ماندگاری طولانی مدت در قشلاق به دلیل گرم شدن هوا، خشک شدن علوفه مراتع و وجود حشرات مزاحم امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به تقویم کوچ بهاره که از طریق ستاد کرونای استان فارس تنظیم شده است کوچ عشایر با رعایت پروتکل های بهداشتی و استقرار اکیپ های سیار بهداشتی شروع تا عشایر بتوانند به سلامت کوچ و به مناطق ییلاقی برسند.

مدیر کل امور عشایر فارس اذعان کرد: مدیریت کوچ در شرایط کرونایی کار بسیار دشواری بوده از این رو اکیپ های مدیریت کوچ اداره کل امور عشایر فارس درسطح استان مستقر و به طور مستمر در حال گشت زنی هستند.

وی با اشاره به  اقداماتی از قبیل اعلام هشدار های عدم توقف در مسیر و روستا های اطراف و اطلاع رسانی هشدار های هواشناسی از طرف اکیپ های مدیریت کوچ، بیان کرد: آموزش هایی جهت پیشگیری از کرونا به عشایر ارائه و اقلام  بهداشتی در بین خانوارهای عشایری توزیع می شود.

بهرامی اظهار کرد: به منظور حفظ بهداشت و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و درگیر نشدن عشایر به این بیماری مهلک تانکرهای آبرسانی در مسیر ایل راه ها در حال خدمات رسانی به عشایر خواهند بود.

مدیر کل امور عشایر فارس از همکاری نهاد ها و دستگاه های ذی ربط خصوصا ستاد کرونا در استان فارس، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه عشایر برای مدیریت کوچ تشکر کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید