Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

رشد 17 درصدی تحویل گندم به مراکز خرید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تاکنون ده هزار و 492 تن گندم از مراکز خرید فعال سازمان تعاون روستایی و اداره کل غله در این استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 17 درصدی داشته است.

رشد 17 درصدی تحویل گندم به مراکز خرید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی روز شنبه ششم اردیبهشت ماه در نشست ستاد خرید گندم در استانداری فارس، تصریح کرد: لیست 6200 تن گندم به بانک کشاورزی ارسال که معادل 60 درصد مطالبات گندمکاران است و به طور کامل پرداخت شد.

به گفته وی، با توجه به فعالیت های صورت گرفته در جهت تامین نهاده ها و پیگیری مراحل کاشت ، داشت و برداشت توسط سازمان جهاد کشاورزی افزایش 50 درصدی قیمت نسبت به سال گذشته و بارندگی های مناسب پیش بینی می شود در سال زراعی جاری، خرید گندم نسبت به سال زراعی گذشته افزایش داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: سطح زیر کشت گندم 412 هزار هکتار است که تولیدی بالغ بر یک و  300هزارتن خواهد داشت.

رشد 600 درصدی خرید کلزا

قاسمی بیان کرد: تاکنون خرید 3143 تن، کلزا در 30 مرکز فعال در سال جاری صورت گرفته که در مقایسه با سال گذشته در این تاریخ بیش از 600 درصد رشد را نشان می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کلزای خریداری شده در حال بارگیری و حمل به مراکز فرآوری می باشد و بیش از 80 درصد مطالبات پراخت شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید