Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار:

تداوم اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز شهرستان گرمسار ضروری است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار بر ضرورت اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز این شهرستان تأکید کرد.

تداوم اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز شهرستان گرمسار ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، اسماعیل عرب معصومی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوزه‌های آبخیز این شهرستان اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر نقش واقعی این پروژه‌ها در کنترل سیلاب و روان آب‌های سطحی نمایان شد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری به صرفه و اقتصادی است افزود: با اجرای این پروژه‌ها تا حد زیادی به‌ویژه در مواقع بحران و با کمترین هزینه از خسارت‌های مالی و جانی پیشگیری می‌شود.

وی درباره پروژه‌های آبخیزداری که در سطح شهرستان گرمسار اجراشده است اظهار داشت: خوشبختانه در 2 سال گذشته و با اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری با هدف کنترل سیلاب، رسوب و افزایش نفوذپذیری آب در قالب احداث بندهای سنگی-ملاتی، سنگی-گابیونی و پخش سیلاب در حوزه‌های آبخیز این شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان گرمسار خاطرنشان کرد: این اقدامات شامل عملیات پخش سیلاب و خاک‌ریزی با تراکم 95 درصد و به حجم 5500 هزار مترمکعب و عملیات سنگی-ملاتی به حجم 5900 مترمکعب در حوزه آبخیز سنگاب و چنداب بخش ایوانکی شهرستان گرمسار بوده است.

وی یادآور شد: با اجرای پروژه‌های آبخیزداری شاهد اثربخشی بسیار زیاد این پروژه‌ها در حفاظت خاک، کاهش خطرات سیلاب، تقویت منابع آب‌های زیرزمینی، بهبود پوشش گیاهی و ایجاد امنیت ساکنان منطقه هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار با توجه به اهمیت عملیات آبخیزداری در بهبود وضعیت حوزه‌های آبخیز و عرصه‌های منابع طبیعی، بر تداوم انجام این‌گونه اقدامات در حوزه‌های آبخیز این شهرستان تأکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید