Iranian Agriculture News Agency

بازدید از شرکت سیمرغ اصفهان

شرکت سیمرغ بزرگترین تولید کننده تخم مرغ در ایران و خاورمیانه است .

بازدید از شرکت سیمرغ اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، از انبار40 هزار تنی ذخیره سویا، ذرت و جو و همچنین سردخانه 2000 تنی زیر صفر شهید مشکات،  محل ذخیره سازی گوشت و مرغ منجمد  شرکت پشتیبانی امور دام  استان توسط قاضی عسگر معاون استاندار، ریاست سازمان جهادکشاورزی، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام و هیئت همراه بازدید شد.

شرکت سیمرغ بزرگترین تولید کننده تخم مرغ در ایران و خاورمیانه است که دراستان اصفهان در حال حاضر 2 واحد از این شرکت در حال فعالیت است و علاوه بر آن دراستان های یزد، کرمان، قوچان، همدان، قزوین هم واحد هایی وجود داردکه در بحث تولید تخم مرغ خوراکی، پرورش مرغ مادر گوشتی و تخمگذار ، جوجه کشی، تولید جوجه یکروزه تخمگذار و گوشتی و پرورش پولت فعالیت و کل واحد های سیمرغ  7 درصد تخم مرغ کل کشور را تولید می‌کنند.

در ادامه از واحد شماره 2 شرکت سیمرغ اصفهان بازدید بعمل آمد، این واحد جز 10 مرغداری بزرگ ایران بوده و ظرفیت آن 720 هزار مرغ تخمگذار و 260 هزار پرورش پولت تخمگذار است . این واحد  در پیک تولید ،روزانه 40 تن و سالانه بیش از 12 هزار تن تخم مرغ تولید و با ایجاد 250 نفر اشتغال بصورت مستقیم  نقش مهمی در اشتغالزایی استان ایفا میکند .حدود 80 درصد تخم مرغ مصرفی در استان اصفهان متعلق به شرکت سیمرغ  ، و این شرکت دارای تنوع محصول تولیدی همانند  تخم مرغ مخصوص زرده طلایی، تخم مرغ ممتاز در بسته های 6،9،15،20 و 24 تایی، تخم مرغ شرینگ شده در شانه های 15 و 20 و 30 عددی، تخم مرغ دوزرده در شانه های 6 و 20 عددی، تخم مرغ غنی شده با امگا 3 است. با توجه به وجود سالن بسته بندی در مجاورت سالن های تولید، تخم مرغ تولیدی به صورت روزانه و در کمترین زمان ممکن سورت و بسته بندی شده و تخم مرغ تازه به دست مصرف کننده می‌رسد، همچنین عملیات تفکیک، چاپ و بسته بندی تخم مرغ درشرایط توصیه شده توسط سازمان دامپزشکی انجام و یک نفر دامپزشک بر روند تولید بصورت مستمر نظارت دارد.

قابل توجه است که در بین منابع پروتئینی مناسب برای انسان تخم مرغ دارای بالاترین ارزش بیولوژیکی(B V) است و به عنوان یک شاخص برای ارزیابی سایر منابع پروتئینی استفاده می‌شود به‌طوری‌که ارزش بیولوژیکی تخم مرغ 100 در نظر گرفته می‌شود و مابقی منابع به نسبت تخم مرغ سنجیده می‌شود مثلا ارزش بیولوژیکی برای شیر 93 و برای گوشت قرمز 75 است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید