Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام

طرح ساماندهی کشتار غیر مجاز دام و طیور در سطح شهر ایلام و حومه آغاز شد

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام از آغاز طرح ساماندهی کشتار غیر مجاز دام و طیور در سطح شهر ایلام و حومه خبر داد.

طرح ساماندهی کشتار غیر مجاز دام و طیور در سطح شهر ایلام و حومه آغاز شد

به گزارش خبرنگار  ایانا در استان ایلام، وهاب پیرانی بیان کرد: با  توجه به مصوبات ستاد کرونا استان وجلسات ساماندهی کشتار غیر مجاز و حسب دستور استاندار محترم و با حمایت دادستانی محترم ، طرح ساماندهی کشتار غیر مجاز دام و طیور از روز سه‌شنبه مورخ ۹۹/۲/۲ با حمایت و همکاری فرمانداری شهرستان ایلام ، نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و محیط زیست شهرستان ایلام آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح ۷ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ادارات ذیربط در نقاط تجمع مراکز کشتار غیر مجاز مستقر شده و با قاطعیت از کشتار غیر مجاز دام و طیور ممانعت بعمل می آورندو در صورت مشاهده افراد متخلف و موارد غیر بهداشتی ،ضمن پلمپ اماکن غیر مجاز ،متخلفین را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع میدهند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام اضافه کرد : طرح ساماندهی کشتار غیر مجاز دام و طیور ،با هدف جلوگیری از این معضل بهداشتی و هدایت افراد شاغل در این واحدها به کشتارگاه های صنعتی و نهایتا تامین سلامت شهروندان آغاز شده است.

وی با تاکید بر اهمیت عرضه فرآورده های خام دامی زیر نظر کارشناسان دامپزشکی عنوان کرد: کشتار غیرمجاز دام و طیور مطابق مواد ۴ و ۱۲ قانون سازمان دامپزشکی و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و ممنوع می باشد و متخلفین نیز مجرم محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید