Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

ایجاد 5000 هکتاری باغات الگویی مرکبات برای صادرات

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال نیز ایجاد باغ الگویی صادرات مرکبات در وسعت 5 هزار هکتار را مدنظر داریم که می تواند گام بزرگی برای نزدیک شدن به اهدافمان باشد.

ایجاد 5000 هکتاری باغات الگویی مرکبات برای صادرات

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد جهش تولید محصولات کشاورزی، با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه کشاورزی گفت: در حال حاضر 3.5 میلیون تن محصول باغی و 2.9 میلیون تن هم سایر محصولات کشاورزی در استان تولید می شود اما از لحاظ علمی می توان تولید محصولات را تا دو برابر افزایش داد.

وی با بیان اینکه بیش از 500 کارشناس مروج در سراسر استان مشغول فعالیت در انتقال دانش کشاورزی هستند، گفت: همانطور که در گذشته این میزان تولید نداشتیم، می توانیم با توسعه کشت مکانیزه و استفاده از علم روز به عدد و رقمی بالاتر از این میزان تولید برسیم.

بهادری همچنین افزود: سال زراعی جاری در کشت گندم 6 هزار هکتار افزایش سطح را داریم و با استفاده از قابلیت ها در همین سال جاری جهش تولید را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: برای اولین بار 640 هکتار زمین برای تولید بذر آماده شد و امسال بالای 3 هزار تن بذر اصلاح شده برای مازندرانی ها تولید خواهیم کرد.

وی همچنین صادرات مرکبات را در سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته علیرغم محدودیت ها و مشکلات مگس مدیترانه ای بالغ بر 140 تن صادرات داشتیم که رقم قابل قبولی است. در سال جاری نیز ایجاد باغ الگویی صادرات مرکبات در وسعت 5 هزار هکتار را مدنظر داریم که می تواند گام بزرگی برای نزدیک شدن به اهدافمان باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید