Iranian Agriculture News Agency

افزایش عملکرد در واحد سطح از اهداف مهم سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در کشوری که اشتغال مهمترین بخش اساسی است تولید محصولات زراعی مانند پنبه می‌تواند راهگشای اشتغال و اقتصاد باشد.

افزایش عملکرد در واحد سطح از اهداف مهم سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با بیان اینکه عمده تمرکز اصلی سازمان در حوزه زراعت افزایش عملکرد در واحد سطح است، افزود: اقدامات به نژادی و به زراعی از جمله مواردی است که باعث افزایش واحد سطح می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: پنبه به دلیل این‌که پیشران توسعه بسیاری از صنایع است لازم است در کشور ما و خراسان‌جنوبی مورد توجه باشد.

وی عنوان کرد: عمده محصولات زراعی استان شامل گندم، جو، پنبه، محصولات جالیزی و دانه‌های روغنی می‌شود.

قوسی با بیان این‌که کشت پنبه بسیار مهم و حائز اهمیت است، اظهار کرد: 7 هزار هکتار از سطح استان زیر کشت پبنه است.

وی در مورد مصرف آب زیاد پنبه، افزود: اگر پنبه محصول آب بَری است اما در مقابل محصولات کم آب‌بر دارای میزان بهره‌وری و ارزش افزوده بالاتری است.

وی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی بحث تهیه وتولید بذور اصلاح نژاد شده مورد توجه است، گفت: در استان در زمینه کشت جو، پنبه، گندم و دانه های روغنی از بذور اصلاح نژاد شده استفاده می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان جنوبی در بحث تولید پنبه، استان شاخصی است و انحصار تولید پنبه از نوع رقم خرداد به دلیل زودبازده بودن از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی است.

قوسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای بخش کشاورزی در خراسان‌جنوبی مورد توجه است شناسایی ارقام پر بازده و سازگار با شرایط اقلیمی استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید