Iranian Agriculture News Agency

تجهیز چهار هزار هکتار از اراضی خراسان‌جنوبی به سیستم آبیاری نوین

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: چهار هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی استان طی سال گذشته مجهز به سیستم آبیاری نوین شد.

تجهیز چهار هزار هکتار از اراضی خراسان‌جنوبی به سیستم آبیاری نوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمد حسن غلامی اظهار کرد: از ابتدای فروردین سال گذشته تا تاریخ نهم اسفند سال گذشته چهار هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی خراسان‌جنوبی مجهز به سیستم آبیاری نوین شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در خراسان‌جنوبی شهرستان‌های زیرکوه، سربیشه و قائن بیشترین سهم را از تجهیز مزارع و باغات به سیستم آبیاری نوین در سال گذشته داشته‌اند.

غلامی ادامه‌داد: کل اعتبار در نظر گفته شده برای سال ۹۸ در راستای تجهیز مزارع و باغات خراسان‌جنوبی به سیستم آبیاری نوین ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: از آنجایی که سال مالی تا پایان تیرماه سال جاری ادامه‌دارد، اعتبار در نظر گرفته شده تا آن زمان همچنان در این امر هزینه خواهد شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: همچنین هشت هزار و ۶۵۰ هکتار آبیاری نوین نیز در خراسان‌جنوبی در دست اجرا است.

غلامی با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در واقع جایگزین کم آبیاری شده و توانسته‌ایم سیکل آبیاری را استاندارد کنیم، اظهار کرد: سیستم‌های نوین آبیاری تکنولوژی جدید بوده و لازم است شرکت‌های فنی و تخصصی وارد این حوزه شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید