Iranian Agriculture News Agency

معاون اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

خسارت 470 میلیاردی کرونا به کشاورزی مازندران

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران گفت: بر اثر شیوع کرونا مجموعا 478 میلیارد تومان تا پایان فروردین به بخش کشاورزی مازندران خسارت وارد شد.

خسارت 470 میلیاردی کرونا به کشاورزی مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسین نگهدار معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد جهش تولید محصولات کشاورزی مازندران با اشاره به رتبه اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی با توجه به وسعت عمل این سازمان گفت: رتبه اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی مازندران در سطح کشور در جایگاه 25 ام قرار دارد در صورتی که در 14 محصول رتبه اول تولید را در کشور داریم و به نظر باید تجدید نظری در این خصوص صورت گیرد تا بتوانیم با امکانات بیشتری در جهت توسعه کشاورزی استان گام برداریم.

وی همچنین با اشاره به خسارات کرونا در بخش کشاورزی افزود: پیامدهای کرونا در بخش کشاورزی را نمی توان ندیده گرفت، تنها 189 میلیارد تومان تا پایان فروردین به واحدهای باغی ما خسارت وارد شد.

نگهدار ادامه داد: 130 میلیارد تومان در بخش مرغ مادر، 51 میلیارد تومان به واحدهای تولید کننده مرغ گوشتی، 203 میلیارد تومان به بخش تولید شیر، 14 میلیارد تومان به تولیدکنندگان زنبور عسل، 13 میلیارد تومان به سبب افزایش قیمت نهاده ها و مجموعا 478 میلیارد تومان تا پایان فروردین به بخش کشاورزی مازندران ضرر وارد شد که رقم زیادی است.

وی همچنین تجهیز و نوسازی 2000 هکتار از شالیزارهای استان، لایروبی 25 قطعه آب بندان و توسعه باغات در اراضی شیبدار به مساحت 300 هکتار شامل 50 هکتار گیاهان دارویی و 250 هکتار درختان سیاه ریشه را از برنامه های سال جهش تولید در سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید