Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

آغاز برداشت سیب ترش قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: برداشت سیب ترش از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

آغاز برداشت سیب ترش قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی اظهار کرد: با توجه به تنوع شرایط اقلیمی  قریب به 40 هکتار باغ سیب ترش در این شهرستان وجود دارد که محصول تولیدی را به بازار مصرف عرضه می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سیب ترش قیروکارزین به نوبه خود در کشور نوبرانه ترین است، ابراز کرد: پیش بینی می شود بیش از یک هزار و 200 تن از این محصول برداشت و به میادین میوه و تره بار استان ارسال شود.

او گفت: سیب ترش در اواخر فصل زمستان شکوفه می دهد و در اواسط فصل بهار قابل برداشت یا به اصطلاح رسیده است.

به گفته وی، تمامی این باغ ها سنتی است که با اجرای روش های نوین آبیاری و اصلاح و احیاء آن،  افزایش در تولید محصول به خوبی محقق خواهد شد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: عمده ترین مناطق کشت سیب ترش شامل روستا های ریکان، شلدان و دهبه در بخش مرکزی است که شرایط آب و هوایی برای کاشت و رشد درختان سیب مساعد است.

همتی به موضوع گردشگری روستایی نیز گریزی زد و اعلام کرد: وجود میکرو اقلیم هایی از این دست موجب احداث باغ هایی به غیر از گونه های معمول منطقه می شود از این رو شهروندان و طبیعت دوستان به این مناطق جذب و موجب رونق روستایی می شوند.

سیب ترش در رفع حالت تهوع، هضم غذاهای سنگین، بعضی بیماری های عصبی و مسائل مربوط به دستگاه گوارش مفید بوده و پژوهش‌ های علمی نشان داده است که 15 دقیقه پس از خوردن آهسته‌ی یک عدد سیب ‌ترش حدود 90 درصد و بعد از یک ساعت تقریباً تمامی ذرات میکروبی موجود در دهان از بین می‌روند. 

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید