Iranian Agriculture News Agency

حنان تأکید کرد:

تمام پروتکل‌های بهداشتی توسط مراکز خرید گندم و نانوایی‌ها رعایت می‌شود

قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی گفت: پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و دانشگاه‎‌های علوم پزشکی را به تمامی مراکز خرید گندم، زنجیره آرد و اتحادیه‌ها و اصناف مربوط ابلاغ کرده‌ایم و نظارت‌ها نیز به صورت تمام‌وقت انجام می‌شود.

تمام پروتکل‌های بهداشتی توسط مراکز خرید گندم و نانوایی‌ها رعایت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا،  حسن حنان قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در نشست با رؤسای اتحادیه‌های نان با تأکید بر حساسیت زنجیره تولید و تامین گندم، آرد و نان به‌ویژه در شرایط کنونی، اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و دانشگاه‎‌های علوم پزشکی را به تمامی مراکز خرید گندم، زنجیره آرد و اتحادیه‌ها و اصناف مربوط ابلاغ کرده‌ایم و نظارت‌ها نیز به صورت تمام‌وقت انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 1200 مرکز خرید گندم برای تحویل، حمل و نگهداری در انبارها و سیلوها فعال است، همچنین 83 هزار واحد خبازی و بیش از 60 واحد نان صنعتی داریم که پروتکل ها به این واحدها ابلاغ شده و نظارت ها اعمال می شود.

حنان با اشاره به این نکته که اگر قصوری باشد برخورد می شود، خاطرنشان کرد: ما برای متخلفان قطع سهمیه را پیش بینی کرده‌ایم زیرا بهداشت و سلامت مردم برای ما اصل است.  

وی در رابطه با پروتکل‌های فاصله اجتماعی در مراکز خرید گندم گفت: ما در مراکز خرید پروتکل را به گونه ای تدوین کرده‌ایم که حضور حداقل افراد با محموله گندم را داشته باشیم و نوبت دهی شود تا تجمع صورت نگیرد.

حنان افزود: افراد باید مواد اولیه اعم از ضد عفونی کننده، دستکش و سایر موارد را همراه داشته باشند، همچنین مواد بهداشتی در خود مراکز هم موجود است.

وی ادامه داد: محموله‌ها آزمایش شده، مشخصات آن‌ها ثبت می شود و محموله با نظارت کامل تخلیه و به بیرون مرکز هدایت می شود تا از استقرار افراد جلوگیری شود که این روند از هشت صبح تا هشت شب ادامه خواهد داشت. 

حسین ایرانشاهی معاون اداری و مالی شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه این نشست اظهار کرد: رساندن کالاهای اساسی به سفره مردم، کار حساس و مهمی است که به تنهایی قابل اجرا نیست و باید با همکاری صنوف مختلف و مجموعه همکاران بازرگانی دولتی در سراسر کشور در قالب شبکه‌ای منسجم، انجام شود.

وی افزود: مجموعه این فعالیت نه تعطیل بردار و نه تاخیر بردار است و ما باید به صورت مستمر و دوش به دوش هم فعالیت غذایی کشور را پیش ببریم.

ایرانشاهی تأکید کرد: ما قبل از اینکه از مجموعه دولت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شود، ستادی را ساماندهی کردیم که همه پروتکل های مورد نیاز حوزه‌های خرید، نگهداری و توزیع نانوایی ها در آن تدوین شده بود که در بخشنامه‌ها و یا از طریق تلفن و فضای مجازی به دست صنوف رسید.

وی افزود: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم پروتکل‌های خود را به همه دستگاه‌ها و اتحادیه ابلاغ کردند که در آن مواردی همچون فاصله گذاری، تامین مواد ضد عفونی کننده و جزئیات کاری وجود دارد.

بیژن نوروزمقدم رییس اتحادیه نان‌های سنتی تهران (بجز سنگک) نیز در این نشست با اشاره به رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، از سوی نانوایان، گفت: نانوایان حتی در زمان قرنطینه و تعطیلات نوروز هم به خدمات‌رسانی در بخش نان و معیشت مردم بدون تعطیل و تاخیر فعالیت کرده‌اند.

در این نشست، محمد جواد کرمی رییس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی نیز  خاطرنشان کرد: نانوایان در کنار کادر درمانی، در خط مقدم پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا ایستاده‌اند و دولت باید تسهیلات و تعاملات لازم را در این زمینه ارایه دهد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید