Iranian Agriculture News Agency

۳۴واحد صنایع تبدیلی و غذایی در سال ۹۸ در استان مرکزی بهره برداری شد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی عملکرد ابن بخش در سال ۹۸ را تشریح کرد.

۳۴واحد صنایع تبدیلی و غذایی در سال ۹۸ در استان مرکزی بهره برداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی ، علی صفری گفت: صنایع تبدیلی یکی از حلقه های مهم و تاثیرگذار زنجیره تولید در بخش کشاورزی است که در صورت پویایی سایر حلقه های این زنجیره را متحول و پویا می نماید .

وی ابراز داشت: در سال گذشته شاهد بهره برداری از  تعداد 34 واحد صنایع تبدیلی و غذایی در استان بودیم که زمینه اشتغال ۴۵۱ را فراهم ساخت.

صفری افزود:  این صنایع که با سرمایه گذاری یکهزار و۴۳۱میلیارد ریال  به بهره برداری رسیدند علاوه بر ایجاد اشتغال، 329 هزار تن ماده خام کشاورزی را جذب و وارد چرخه تولید کردند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سرمایه گذاری در این بخش در مقایسه با سال 97 حدود 400 درصد رشد داشته است اظهار داشت: همچنین در زمینه جذب ماده خام کشاورزی  186 درصد و در  اشتغال آفرینی نیز حدود 46 درصد رشد از خود نشان می دهد .

وی افزود: لازم به توضیح است میزان جذب ماده خام کشاورزی در سال 98 درمقایسه با برنامه ششم توسعه 414 در صد و اشتغال 54 در صد افزایش  داشته است.

صفری خاطرنشان ساخت: در سال 98 تعداد 5 واحد صنایع تبدیلی در استان بازسازی و بهسازی شده اند که نسبت به سال 97 به میزان 25 در صد رشد از خود نشان می دهد.

به گفته مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی تعداد 98 فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری یکهزار و 1561 میلیارد ریال،پیش بینی اشتغال 1985 نفر و جذب ماده خام کشاورزی 1449 هزار تن در سال 1398 توسط مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی صادر شده است.

وی تصریح کرد: از رخدادهای مثبت سال 98  انتخاب یکی از واحد های صنایع تبدیلی استان بعنوان نمونه ملی بود.

صفری گفت: درصد مشارکت صنایع تبدیلی استان در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز از 5/3 درصد به5/8 درصد ارتقا یافته است.

لازم به ذکر است اکنون تعداد 265 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت جذب 3253 هزار تن ماده خام کشاورزی و اشتغال 4512 نفر در استان مرکزی فعال می باشند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید