Iranian Agriculture News Agency

افزایش راندمان تولید؛ اولویت بخش کشاورزی شهرستان ری درسال جهش تولید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه در سال جاری به دنبال افزایش راندمان تولید هستیم، اظهار داشت: امسال حدود20هزارهکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته که باتوجه به شرایط مناسب جوی و توزیع به موقع نهادهای کشاورزی و مدیریت مزرعه جهشی قابل توجه در تولید پیش بینی می شود.

افزایش راندمان تولید؛ اولویت بخش کشاورزی شهرستان ری درسال جهش تولید

محمد عباسی در گفتگو با ایانا در استان تهران، با اشاره به سطح کشت غلات دراین شهرستان گفت: در سال زراعی جاری ۱۱۹۰۰ هکتار از مزارع شهرستان تحت کشت گندم و ۷۸۰۰ هکتار از مزارع نیز زیر کشت جو قرار گرفته است.

وی ادامه داد: درطی سالهای اخیر روند تولید غلات در شهرستان ری به دلیل بارندگی ها افزایشی بوده است که امسال نیز باتوجه به پیش بینی شرایط مناسب جوی و توزیع به موقع نهادهای کشاورزی و مدیریت مزرعه توسط کشاورزان جهشی قابل توجه در راندمان تولید خواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از احداث 50 هکتار گلخانه در سال جدید خبر داد و گفت: با تلاش همکاران و مسئولین بخش های تخصصی در زمینه احداث گلخانه و تولید محصولات گلخانه ای نیز در سال حهش تولید روند روبه رشدی پیش بینی می شود.

عباسی با تاکید بر پایش و نظارت دقیق مزارع ری برای مقابله با آفات و بیماری های گیاهی اظهار داشت:  در حدود ۲۵ نفر در غالب شبکه مراقبت به صورت مستمر و هر روزه آفات را رصد کرده و گزارش کاملی در این خصوص به مسئولین و مدیران برای نتیجه گیری و اقدامات لازم ارسال می کنند؛ چراکه پایش مزارع گندم از نظر آفات و علف‌های هرز و سن گندم چالش بزرگی بر سر راه تولید و افزایش کیفیت محصولات غلات به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری در بخش دیگری از سخنانش، افزایش راندمان تولید درسال جاری را از اولویت های مهم این مدیریت عنوان کرد و افزود: در راستای تحقق این هدف، اجرای پروژه های متعدد آبیاری تحت فشار درسطح شهرستان، اعطای تسهیلات کم بهره جهت تکمیل و راه اندازی پروژهای نیمه فعال و غیر فعال و تسهیل در تکمیل واحدهای دارای زنجیره تولید را در دست اجرا داریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید