Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست خبری سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

نشست خبری سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی روز یکم اردیبهشت ماه در اتاق جلسات سازمان برگزارشد .

برگزاری نشست خبری سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان رضوی، در این جلسه سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان طی مصاحبه با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: ۲۳ درصد ارزش تولیدات کشاورزی استان در بخش زراعت  و ۴۲ درصد ارزش تولیدات کشاورزی استان نیز در بخش باغبانی است و در در سال گذشته ۶۰۵ هزار و ۴۹۱ هکتار در خراسان رضوی زیرکشت ۴۲ محصول زراعی رفته بود که بیش از5 میلیون تن محصول از این سطح برداشت شد و در بخش باغبانی نیز بیش از1 میلیون تن محصول در سال گذشته برداشت شد .

علی ساربان افزود.  ارزش تولیدات زراعی و باغی خراسان رضوی  بالغ بر   ۶ هزار و 148 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه بسیار سرد بارشی  فروردین ماه خسارات جدی به محصولات باغبانی خراسان رضوی  استان وارد کرد و به محصولات سردرختی ما مثل بادام، گردو و درختان هسته‌دار در سطح ۸۲ هزار و ۷۸۰ هکتار خسارت  وارد کرد  و  برآورد می گردد  که میزان  محصول ۲۳۳ هزار تن کاهش یابد که ارزش تقریبی آن  ۱۳۳۱ میلیارد تومان  است.

وی گفت: در زیربخش زراعی نیز شاهد خسارت در اثرسیلاب در مناطق مختلف استان به خصوص سبزوار بودیم که این خسارت در سطح 28 هزار و 923 هکتار بوده و حدود ۱۵۱ هزار تن محصول آسیب دیده  که عمده این محصولات گندم، جو، چغندرقند و کلزا بوده و  و ارزش این خسارات یکهزارو  ۳۳۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  عنوان کرد: تعداد 7 برنامه و خط اعتباری در سال‌های گذشته بالغ بر 531 میلیارد تومان تسهیلات به استان ابلاغ شد که 416 میلیارد تومان آن جذب شده و ضریب مکانیزاسیون استان در حد قابل توجهی افزایش یافته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید