Iranian Agriculture News Agency

خسارت بارش‌های بهاری به بخش کشاورزی شهرستان طبس

مدیرجهادکشاورزی شهرستان طبس گفت: در پی بارش باران های رگباری و تگرگ، طوفان و سیل در فروردین ماه سال جاری تاکنون بالغ بر 5 میلیارد و 770 میلیون تومان به بخش کشاورزی شهرستان طبس خسارت وارد گردیده است.

خسارت بارش‌های بهاری به بخش کشاورزی شهرستان طبس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی،  داود بخشایی با بیان اینکه در پی تغییرات اقلیمی مذکور به 297 هکتار محصولات زراعی، 135 هکتار محصولات باغی، 14 رشته قنات، 4520 متر کانال انتقال آب ، ساختمان و تاسیسات دامداری ، اراضی کشاورزی،آب انبار و آبشخور دامی، راه عشایری و جاده بین مزارع خسارت وارد شده و همچنین موجب تلف شدن 43 راس دام شده است.

بخشایی با تاکید به ترویج و اشاعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها راهکار جبران خسارت بهره برداران این حوزه به طور جدی و مستمر در دستور کار این معاونت قرار دارد افزود : با توجه به افزایش مخاطرات طبیعی از بهره برداران درخواست می شود سعی کنند موضوع بیمه محصولات زراعی، باغی و دام را جدی بگیرند تا بتوانند از شرایط و مزایای آن در هنگام بروز خسارت استفاده کنند.

وی با توجه به وسعت شهرستان و پراکندگی روستا ها از بهره برداران خواست پس از بروز خسارت مراتب را از طریق تلفن، پیامک ویا نامه به مراکز جهاد کشاورزی و شرکت خدمات بیمه ای اعلام تا نسبت به اعزام اکیپ های کارشناسی جهت تهیه مستندات و برآورد خسارت اقدام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید