Iranian Agriculture News Agency

پاپی زاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بخش کشاورزی، نقطه عطف تاب آوری اقتصادی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی، در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد.

بخش کشاورزی، نقطه عطف تاب آوری اقتصادی

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر این مسئله که بخش کشاورزی تنها نقطه امید کشور برای تاب آوری اقتصادی است، اظهار کرد: بخش کشاورزی در کشورهای توسعه یافته یکی از بخش های مهم تامین کننده امنیت غذایی کشور به شمار می رود.

وی با اشاره با اینکه بخش کشاورزی کشورهای توسعه یافته در وقوع بحران دچار مشکل شدند، افزود: با توجه به اینکه ایران جزو کشورهای تحریم شده از سوی اروپا و آمریکا است، از این رو با حساسیت بیشتر باید حرکت کنیم چرا که این احتمال وجود دارد که در آینده با تشدید حلقه های تحریم به تحریم های غذایی برسیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: در شرایط فعلی تحریم که امکان فروش نفت وجود ندارد، از این رو خروج ارز به منظور واردات مواد غذایی زیان ۲ جانبه است که آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کند.

پاپی زاده با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد، بیان کرد: دولت برای سوق دادن کشاورزی سنتی به صنعتی، استفاده از تکنولوژی های جدید و رقابت پذیر کردن تولید باید تمهیداتی همچون تامین نهاده های ارزان قیمت، تامین پشتوانه مالی برای بخش کشاورزی و صندوق بیمه محصولات بیندیشد تا در صورت خسران غرامت کشاورزان خسارت دیده پرداخت شود‌.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی صنعتی در تحقق شعار سال و تاب آوری اقتصادی نقش بسزایی دارد، گفت: اگر کشاورزی کشور را از سنتی به سمت صنعتی پیش بریم، از این رو به سبب استفاده از دانش روز دنیا و رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بخش شاهد تاب آوری بخش کشاورزی در برابر نوسانات خواهیم بود.

پاپی زاده در پایان تصریح کرد: مدیریت و توسعه مناسب در بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرآوری و نگه داری در افزایش درآمد، کاهش هزینه های کشاورزان و تاب آوری اقتصادی کمک می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید