Iranian Agriculture News Agency

برداشت گوجه فرنگی دیررس در پارسیان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان پارسیان با اشاره به آغاز برداشت گوجه فرنگی دیررس از فرودین ماه سالجاری گفت:سطح زیر کشت گوجه فرنگی دیررس 400 هکتار با پیش بینی تولید 20 هزار تن است.

برداشت گوجه فرنگی دیررس در پارسیان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، یعقوب دلداربا بیان اینکه در 1800 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه گوجه فرنگی کشت می شود، اظهار کرد: پیش بینی می شود 110 هزار تن گوجه فرنگی از این اراضی برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه کاشت گوجه فرنگی در شهرستان پارسیان از اواسط  مردادماه آغاز می شود، افزود: معمولا کاشت گوجه فرنگی تا نیمه آذرماه ادامه دارد ولی در سال گذشته به دلیل وقوع سیل تا پایان دی ماه این محصول در زمین های کشاورزی شهرستان پارسیان کشت شد.

مدیریت جهادکشاورزی شهرستان پارسیان همچنین ادامه داد: برداشت گوجه فرنگی از نیمه دوم آذرماه تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

دلدار با بیان اینکه کشت گوجه فرنگی در شهرستان پارسیان در سه مرحله پیش رس، میان رس و دیر رس انجام می شود، اظهار کرد: کشت دیر رس گوجه فرنگی از دی ماه آغاز و برداشت آن از فروردین تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گوجه فرنگی دیررس 400 هکتار با پیش بینی تولید 20 هزار تن است، خاطرنشان کرد: میانگین عملکرد گوجه در شهرستان در هر هکتار 50 تن است.

گفتنی است، عمده ارقام گوجه فرنگی دیر رس متین و کویین تی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید