Iranian Agriculture News Agency

توتستان های رازوجرگلان گسترش می یابد

مدیر جهادکشاورزی راز و جرگلان گفت: توتستان‌های این شهرستان مرزی خراسان شمالی به صورت متمرکز در دو قطعه ۱۰ هکتاری از عرصه‌های طبیعی روستای پرسه سو و حصارچه گسترش می‌یابد.

توتستان های رازوجرگلان گسترش می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، الله وردی خادمی گفت: اگرچه پیش‌بینی ها مبنی بر ایجاد توتستان ها، به‌صورت پراکنده و متمرکز در اطراف زمین‌های کشاورزی شهرستان ۱۰۰ هکتار بود اما،  ۳۰ هکتار از زمین های کشاورزی به این امر اختصاص یافته است.

وی بیان اینکه سرما پرورش پیله ابریشم را در این شهرستان به تاخیر انداخت، افزود: امسال پیش بینی می شود میزان برداشت پیله ازتخم نوغان توزیعی ۶۰ تن باشد.

خادمی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای آب و هوای ویژه ای برای رشد مناسب برگ های توت است، تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی و رعایت نکات فنی نوغانداری در افزایش پرورش کرم ابریشم این شهرستان که به یکی از قطب های تولید محصولات باغی و توت نوغان تبدیل شده است، بی تاثیر نیست.

مدیر جهادکشاورزی رازوجرگلان همچنین با اشاره به اینکه سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی نیز به ۲۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است، افزود: سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان تا پیش از تخصیص اعتبارات بخش دولتی و خصوصی حدود ۱۰ میلیارد ریال بود که این افزایش سرمایه در راستای تکمیل زنجیره تولید با هدف افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید