Iranian Agriculture News Agency

عملیات احداث سردخانه هزار تُنی تکاب آغاز شد

عملیات احداث سردخانه هزار تُنی تکاب آغاز شد

عملیات اجرایی احداث فاز نخست سردخانه یک‌هزارتُنی نگهداری محصولات کشاورزی در تکاب با ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی این شهرستان آغاز شد.

عملیات احداث سردخانه هزار تُنی تکاب آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، فرماندار تکاب در آیین کلنگ‌زنی احداث این سردخانه گفت: فاز نخست این سردخانه با ظرفیت یک‌هزار تُن در زمینی به مساحت چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ساختمان تاسیسات به مساحت یک‌هزار مترمربع در مدت سه ماه با مشارکت فعالان بخش خصوصی احداث می‌شود.

محمود زمانی بیان کرد: این سردخانه با سرمایه ثابت ۳۵ میلیارد ریال و سرمایه در گردش پنج میلیارد ریال احداث می شود و با بهره‌برداری از آن علاوه بر برطرف نمودن بخشی از مشکلات بخش تولیدات کشاورزی، برای ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم زمینه اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: فاز دوم سردخانه مدرن محصولات کشاورزی تکاب نیز با افزایش ظرفیت تا ۲ هزار و ۵۰۰ تُن سال آینده احداث خواهدشد.

وی با اشاره به حمایت جدی از سرمایه‌گذاری جهت ایجاد اشتغال در تکاب بیان کرد: فرآیند صدور و اخذ مجوزهای لازم برای احداث این سردخانه به سرعت و در مدت ۲ ماه توسط سازمان جهادکشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با هدف حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاری انجام شد.

فرماندار تکاب اظهار کرد: راه اندازی این واحد صنعتی وابسته به بخش کشاورزی در نتیجه تلاش‌های اخیر مدیریت اجرایی تکاب در راستای حمایت و جذب سرمایه گذاری و حضور و فعالیت بخش خصوصی در جهت ایجاد تولید و اشتغال در این شهرستان صورت گرفته‌است.

زمانی با قدردانی از نگاه ویژه استاندار و معاون هماهمنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری در تکاب ادامه داد: رفع موانع تولید و ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاران جهت فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی با هدف ایجاد اشتغال در دستور کار قرار دارد.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است و ۶۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که سالانه ۴۰ هزار هکتار آن زیرکشت می‌رود و هرسال بیش از ۱۰۰ هزار تُن انواع محصولات زراعی ازجمله گندم، جو، نخود، دانه های روغنی و محصولات باغی از جمله سیب، زردآلو و گردو در این شهرستان تولید می‌شود.

در حال حاضر در این شهرستان تنها ۲ واحد سردخانه وجود دارد که نیمه راکد هستند و احداث سردخانه مدرن و با ظرفیت بالا ازنیازهای اساسی بخش کشاورزی تکاب به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید