Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز:

صدور اولین "پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها" برای پسته نی ریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: اولین پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها در شهرستان نی ریز برای باغ محمود خزایی پسته کار نمونه این شهرستان، در سطح ۲۵ هکتار صادر شد.

صدور اولین "پروانه کاربرد نشان حدمجاز  آلاینده ها" برای پسته نی ریز

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علیرضا بصیری افزود: بر اساس این گواهینامه که زیر نظر سازمان جهادکشاورزی و اداره کل استاندارد استان فارس صادر می شود، حد مجاز آلاینده ها و باقیمانده سموم و آفت کش ها مورد تایید است.  

 وی با اشاره به اینکه محصول گواهی شده به محصولی اطلاق می شود که حداقل ترکیبات سمی در آن وجود داشته باشد، ابراز کرد: در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، استانداردهای داخلی به منظور مدیریت تولید وجود دارد که این گواهی یکی از آن ها بوده که با همکاری وزارت خانه های جهادکشاورزی و بهداشت و درمان و زیرنظر ادره کل استاندارد صادر می شود.        

بصیری با اشاره به صدور اولین گواهی ارگانیک انار فارس در نی ریز در سال گذشته، یادآور شد: تولید محصولات گواهی شده، سالم  و ارگانیک از اولویت های بخش کشاورزی است که در همین زمینه مراجع مربوطه پس از آزمایش های لازم، اقدام به صدور گواهی های ICM، استاندارد تشویقی و ارگانیک می کنند که در راس همه آن ها  گواهینامه مدیریت محصولات کشاورزی ارگانیک قرار دارد.        

شهرستان نی ریز با بیش از ۲۰هزار هکتار پسته مقام اول سطح زیر کشت و تولید پسته  استان فارس را داراست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید