Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از دومین گلخانه کوچک مقیاس روستای ارسی شهرستان مرند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: احداث گلخانه کوچک مقیاس، راه حلی برای برون رفت از بحران خشکسالی وراه حلی مناسب برای اصلاح الگوی کشت ومصرف بهینه آب در شهرستان مرند است.

بهره برداری از دومین گلخانه کوچک مقیاس روستای ارسی شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  منوچهر رحمانی در  بازدید از دومین گلخانه کوچک مقیاس در روستای ارسی شهرستان مرند گفت: نیاز به سرمایه گذاری با حجم اندک و اعطای تسهیلات کم بهره در احداث گلخانه کوچک مقیاس می تواند در زمینه اشتغالزایی روستائیان سهم به سزایی داشته باشد.

وی اظهار داشت: گلخانه های کوچک مقیاس، ضمن اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی در روستاها و زمینه خوبی برای تولید محصولات زراعی مختلف است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، توزیع اطلاعیه‌های ترویجی، برگزاری بازدیدهای ترویجی، آموزش چهره به چهره، ثبت‌نام در سایت، انجام بازدیدهای کارشناسی و تکمیل فرم‌های بازدید، ارسال پرونده به سازمان جهاد کشاورزی استان، صدور مجوز، ثبت‌نام در سامانه سیتا، تشکیل پرونده فیزیکی و ارسال آنها به کارگروه استانی و معرفی به بانک عامل در صورت تایید، جزو سایر اقدامات انجام گرفته است.

 رحمانی افزود: گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس امکان افزایش تولید و کیفیت محصولات و درآمدزایی بیشتر را فراهم می کند و می توان از فضای حداقلی امکان برداشت حداکثر محصول را ممکن ساخت. باتوجه به صدور ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و صدور مجوز گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس، واحدهای گلخانه‌ای با مساحت کمتر از ۳۰۰ متر مربع اجازه تأسیس و فعالیت می‌یابند.

 وی در ادامه بیان کرد: با توجه به مزایای احداث گلخانه های کوچک مقیاس، تقاضا برای راه اندازی چنین گلخانه هایی در شهرستان مرند افزایش یافته و با استقبال خوبی مواجه شده است و برای صدور مجوز پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس می بایست امکان احداث در حوزه منطقه سکونت متقاضیان مقدور باشد و متقاضی به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند افزود: احداث گلخانه کوچک مقیاس،راه حلی برای برون رفت از بحران خشکسالی است، صرفه جویی بسیار بالای آب در این نوع گلخانه‌ها از مهمترین علل توجه به این بخش در کشاورزی است . نیاز به سرمایه گذاری با حجم اندک و اعطای تسهیلات کم بهره، احداث گلخانه های کوچک مقیاس می تواند در زمینه اشتغالزایی سهم به سزایی داشته باشد.

وی افزود: دستورالعمل اجرای این طرح از فروردین۹۷ به این مدیریت ابلاغ شده و این مدیریت با هدف عملیاتی کردن سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه احداث گلخانه های کوچک مقیاس، افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی در تمام فصول، این طرح را اجرا کرده است که در این مورد 20پرونده از روستاهای مختلف شهرستان تکمیل و در حال طی کردن مراحل قانونی می باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید