Iranian Agriculture News Agency

به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا:

ممنوعیت قطعه بندی گوشت مرغ و ماهی در واحدهای صنفی

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان بر ممنوع بودن هرگونه قطعه‌بندی، بدون استخوان و بسته‌بندی کردن و فرآوری انواع طیور و آبزیان در واحدهای صنفی تأکید کرد.

ممنوعیت قطعه بندی گوشت مرغ و ماهی در واحدهای صنفی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،معاون سلامت این اداره کل گفت: هرگونه قطعه‌بندی، بدون استخوان و بسته‌بندی کردن، انجمادسازی فرآورده‌های خام دامی، یخ‌زدایی کردن (دیفراست)، برچسب گذاری و فرآوری انواع طیور و آبزیان (مرغ، بوقلمون، انواع آبزیان آب‌های شور و شیرین) در واحدهای صنفی (مراکز عرضه) سطح شهرها و روستاها (که پروانۀ کسب خود را از اتحادیۀ مربوطه دریافت می‌کنند) ممنوع است.

حسین صالحی افزود: به استناد ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور، این واحدهای صنفی، ملزم به عرضۀ فرآورده‌های مذکور به صورت بسته‌بندی دارای مشخصات واحد تولیدی و درج تاریخ مصرف و بدون هرگونه دخل و تصرف می‌باشند.

وی بیان داشت: واحدهای مذکور فرآورده‌های خام بسته‌بندی شده جهت عرضه را نیز می‌بایست از مراکز کشتارگاهی و یا بسته‌بندی مجاز تهیه نمایند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان توصیه کرد: شهروندان و مصرف‌کنندگان انواع فرآورده‌های خام دامی جهت جلوگیری از بروز مخاطرات بهداشتی ناشی از عملیات‌های گفته شده (قطعه‌بندی، بدون استخوان و بسته‌بندی کردن، انجماد، یخ‌زدایی کردن، برچسب گذاری و فرآوری انواع طیور و آبزیان) از محصولات بسته‌بندی شده با هویت مشخص (رجیستر شده) استفاده کنند تا در صورت لزوم قابل پیگیری از طریق مراجع قانونی باشند.

صالحی تصریح کرد: در موارد بروز و شیوع بیماری‌های میکروبی قابل انتقال از طریق فرآورده‌های خام دامی (انتقال مکانیکی) مانند عامل بیماری کووید-19 این موضوع می‌بایست با جدیت بیشتر و با عظم عمومی (تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و مصرف‌کنندگان) پیگیری و عملیاتی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید