Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با منتخبان مجلس یازدهم مطرح کرد:

ظرفیت پرورش صنعتی شتر و شترمرغ در خراسان‌جنوبی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت‌های طبیعی استان امکان توسعه صنایعی مانند پرورش صنعتی شتر و شترمرغ را دارد که می‌توان با ایجاد زنجیره کامل این صنایع به اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه کمک کرد.

ظرفیت پرورش صنعتی شتر و شترمرغ در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، جلسه منتخبان استان خراسان جنوبی در مجلس یازدهم با کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی برای پیگیری مسائل و مشکلات کشاورزی استان برگزار شد.

در این دیدار، خاوازی با تشکر از این‌که منتخبان مردم استان خراسان جنوبی در مجلس یازدهم با جدیت پیگیر مطالبات مردم منطقه هستند ابراز خرسندی کرد و افزود: ظرفیت‌های طبیعی استان امکان توسعه صنایعی مانند،  پرورش صنعتی شتر و شترمرغ را دارد که می‌توان با ایجاد زنجیره کامل این صنایع به اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه کمک کرد.

وی در خصوص تسهیل کسب و کار و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی و دامپروری، گفت: کارگروهی تشکیل شده است تا قوانین و دستورالعمل‌ها را اصلاح کند و ضمن در نظر گرفتن منافع بلندمدت کشور قوانین مزاحم و دست و پاگیر، امضاهای طلایی و مواردی که  احتمال ایجاد فساد در آن وجود دارد، حذف گردد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: اعتبارات کشاورزی در ردیف‌های بودجه کشور در سال‌های گذشته ضعیف و کم بنیه در نظر گرفته شده است در حالی که بخش عمده‌ای از اشتغال و امید در تعداد گسترده از مردم در این صنعت وجود دارد .

خاوازی گفت: با توجه به تحریم‌های اخیر در بحث کود و سم با مشکل مواجه هستیم اما در بخش آبخیزداری امکان مساعدت بیشتر وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی با اشاره به بارندگی های اخیر و امید کشاورزان منطقه به بهره برداری بیشتر از منابع کشاورزی  از وزیر جهاد  کشاورزی دعوت کرد که در  اولین  سفر به استان خراسان جنوبی سفر کند تا از نزدیک مشکلات کشاورزان منطقه بررسی شده و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ  گردد. تا ان‌شاالله با حضور وزیر و در منطقه موانع و مشکلات برطرف شده و قبل از پایان فصل کشت از این نعمت الهی کشاورزان بیشترین بهره را ببرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید