Iranian Agriculture News Agency

جلسه شورای برنامه ریزی احیای زکات در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد

نخستین جلسه شورای برنامه ریزی احیای زکات با حضور معاونان، مدیران و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تشکیل شد

جلسه شورای برنامه ریزی احیای زکات در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان کرمان  در این جلسه با بیان این که زکات یکی از فرائض مهم و بزرگ در اسلام است گفت: برای تحقق این فریضه باید کار ریشه ای و اساسی به صورت کامل و جامع انجام شود.

حجه الاسلام والمسلمین قاسمی زاده در تبیین زکات گفت: باید به این فرمان الهی فراتر از تکلیف نگاه کرد

. وی فریضه الهی زکات را بن بست شکن اجتماعی توصیف کرد و افزود: تبیین احیای عملیاتی شدن و فراگیر شدن زکات از اصول اساسی کار برای تبدیل به فرهنگ عمومی و تثبیت زکات است.

وی بیان کرد برای عمومی و فراگیر شدن امر زکات نیاز به دو عنصر دست های توانمند و پر تلاش و نهادینه کردن آن در سطوح جهاد کشاورزی است

رئیس شورای زکات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به وجود نیروهای متخصص، محقق و اجرایی در حوزه جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخش تخصصی جهاد کشاورزی یک تکیه معنوی برای ترویج و توسعه امر زکات در کنار حوزه نمایندگی برای تحقق زکات است.

وی گفت: داشتن روحیه جهادی و تلاش در جهت رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی در ترویج فریضه الهی زکات در پهنه های کشاورزی موثر است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید