Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

بیش از ۲۰۰ هزار تن نهاده دام و طیور در کردستان توزیع شد

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته در این استان ۲۰۰ هزار و ۵۵۱ تن انواع نهاده‌های دام و طیور توزیع شد.

بیش از ۲۰۰ هزار تن نهاده دام و طیور در کردستان توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، شهریار حنیفی ایرنا اظهار داشت: این میزان نهاده شامل ۹۹ هزار و ۱۵۹ تن کنجاله سویا، ۵۹ هزار و ۱۱۷ تن ذرت،   ۱۱ هزار و ۸۵۰ تن نیز جو و ۳۰ هزار و ۴۲۵ تن سبوس است.

وی اضافه کرد: این میزان نهاده توسط شرکت پشتیبانی امور دام به میزان ۷۳ هزار و ۲۶ تن و بخش خصوصی به میزان ۹۷ هزار و ۱۰۰ تن خریداری و طی معاملات پرورش دهندگان دام و طیور در سامانه بازارگاه توزیع شده است.

حنفی یادآور شد: ۳۰ هزار و ۴۲۵ تن سبوس مورد نیاز دام نیز توسط تشکل‌ها و واحدهای صنفی خوراک دام و طیور توزیع شده است.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هم اکنون نیز ۲ هزار و ۵۳۰ تن ذرت، ۳ هزار و ۹۹۵ تن کنجاله سویا و ۱۳ هزار و ۴۹ تن جو در انبارهای شرکت پشتیبانی موجود و آماده توزیع است.

وی افزود: در این مدت ۷۴ هزار و ۳۸۰ تن کود شیمایی ازته، فسفاته و پتاسه در بین کشاورزان توزیع شده که شرکت خدمات حمایتی ۷۰ هزار و ۶۰۵ تن و تعاون روستایی نیز سه هزار و ۷۷۵ تن سهم دارد.

حنیفی تاکید کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید در خصوص توزیع نهاده‌های دامی و ۴۷۵ بار بازدید در حوزه توزیع کود و سموم شیمیایی و ۹۰ بار بازدید در حوزه عرضه دارو و واکسن‌های دامی انجام شده است.

استان کردستان دارای ۲۸۲ هزار هکتار با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان های موفق در حوزه کشاورزی باشد.

هم اکنون این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.

کردستان دارای سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل است.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید