Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان

بانک اطلاعات زمین در کردستان ایجاد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سامانه بانک اطلاعات زمین که توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایجاد شده یک اقدام شاخص ملی است و با تقویت زیرساخت‌های آن بسیاری از اقدامات مورد نیاز توسعه استان تسریع می‌شود.

بانک اطلاعات زمین در کردستان ایجاد شد

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فرید سپری، در بازدید از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان اظهار داشت: با توجه به اهمیت منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی، حفاظت از مراتع درجه یک و جنگلهای استان خط قرمز سازمان جهاد کشاورزی است.

وی افزود: مستندسازی قوی درباره فعالیت‌های آبخیزداری استان باعث شده تا دید کاملی از حجم فعالیت‌ها و نیز پویایی و فعال بودن مجموعه منابع طبیعی استان ایجاد شود.

سپری اضافه کرد: با توجه به ابلاغ قانون حفاظت خاک و با آغاز بحث کشاورزی پایدار، مجموعه سازمان جهاد کشاورزی به اهمیت حفاظت خاک توجه بیشتری دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان نیز گفت: در سال ۹۸ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای انجام طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

سعدی نقشبندی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح‌ها با پیشرفت ۸۵ درصد در دست انجام است، افزود: این طرح‌ها شامل اجرای عملیات بیولوژیک آبخیزداری در مراتع و جنگل‌های استان و طرح‌های بیومکانیک و مکانیکی آبخیزداری و آبخوانداری در ۲۴ زیر حوزه مصوب و دارای مطالعات آبخیزداری است.

وی اظهار داشت: ایجاد اشتغال موقت در جوامع محلی و جلب مشارکت بهره‌برداران منابع طبیعی، مهار سیلاب، کنترل و مقابله با فرسایش و هدر رفت خاک، مقابله با انتقال رسوب به مخازن و افزایش عمر مفید سدها، افزایش ذخایر آبی از طریق کاهش تبخیر و نفوذ دادن آب به سفره های زیرزمینی با هدف توسعه کشاورزی پایدارو توسعه و استقرار پوشش گیاهی از اهداف کلان این طرح‌ها است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید