Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه ستاد گیاهپزشکی:

مبارزه با ملخ در راستای تامین امنیت غذایی در کشور است

​رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: امروز بزرگترین افتخار وزارت جهادکشاورزی ، امنیت غذایی در کشور است و ما برای حفظ امنیت سبد غذایی مردم تلاش می کنیم.

مبارزه با ملخ در راستای تامین امنیت غذایی در کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشوردر اولین جلسه ستاد گیاهپزشکی استان هرمزگان که با حضور علی باقرزاده همایی رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، معین مدیرکل دفتر آفات و جمعی از مدیران ستادی سازمان جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: برای مبارزه با آفت ملخ در کشور از سه بعد فنی، پشتیبانی و رسانه ای آن نباید غافل شویم.

به گفته وی، تمامی ابعاد بایستی توامان و در کنار هم باشند تا امنیت سبد غذایی کشور حفظ شود.

درگاهی در این ابراز کرد: یک سوم اعتباری که برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور درنظرگرفته شده است به استان هرمزگان اختصاص یافته است.

این مسوول ، همکاران ما در مبارزه با ملخ در سالجاری به لحاظ رفتار با این آفت بسیار رشد کردند، همراهی فضای رسانه ای و فضای مجازی نیز بسیار قوی تر شده است.

درگاهی از الزام کردن تمامی دستگاههای اجرایی جهت کمک به مبارزه با ملخ در تمامی استانها خبر داد و افزود: اگر مبارزه با این آفت به درستی و کامل صورتت نگیرد، باغبانی و زراعت در کشور به خطر می افتد.

به گفته وی، تمامی ارکان بخش کشاورزی و استانها بایستی برای مبارزه با ملخ بسیج شوند، ملخ ها امنیت یک استان را به خطر می اندازند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: امروز بزرگترین حسن و افتخار وزارت جهادکشاورزی ، امنیت غذایی در کشور است و ما برای حفظ امنیت سبد غذایی مردم تلاش می کنیم.

به گفته وی، بر اساس گزارش‌های فائو، شرایط منطقه امسال نسبت به سال گذشته در خصوص تهاجم این آفت ویژه است و مبارزه سنگین‌تری در پیش خواهیم داشت بنابراین لازم است کشورهای همسایه نیز در این خصوص دقت نظر و حساسیت بیشتری داشته باشند.

درگاهی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای مبارزه با این آفت خاطرنشان ساخت: تجربه خوب سال گذشته و هماهنگی های از پیش صورت گرفته و همچنین عملکرد و آمادگی خوب همکاران ما موجب خواهد شد تا انشاالله بتوانیم این شرایط حساس را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید