Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان:

برنامه ریزی توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن نهاده برای مرغداری‌ها در نیمه اول اردیبهشت

هیچ معدوم سازی جوجه یکروزه در استان نداشتیم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان ازبرنامه ریزی برای توزیع بیش از 1000 تن نهاده برای مرغداریها در نیمه اول اردیبهشت ماه سالجاری خبر داد.

برنامه ریزی توزیع بیش از ۱۰۰۰ تن نهاده برای مرغداری‌ها در نیمه اول اردیبهشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان؛ طهماسب غلام پور بعدازظهر امروز در خصوص تامین نهاده های طیور این استان اظهار کرد: در نیمه دوم فروردین ماه سالجاری یک هزار و 350 تن ذرت و 400 تن کنجاله سویا از طریق سامانه بازارگاه نهادهای کشاورزی بین مرغداران استان هرمزگان توزیع شده است.

وی افزود: این میزان از نهادها تاکنون بالغ بر 60 مرغدار استان را پوشش داده است.

به گفته این مسوول، بالغ بر 1000 تن ذرت و کنجاله سویا نیز در نیمه اول اردیبهشت ماه سالجاری به مرغداری های استان اختصاص می یابد.

غلام پور با تاکید بر اینکه تلاش خواهدشد تا کمبودی در خصوص تامین نهاده های طیور بوجودنیاید، خاطرنشان ساخت: علی رغم اینکه در کشور مشکل تامین نهاده های طیور وجود دارد عملا بخش خصوصی بایستی 60 الی 70 درصد نهاده های خود را تامین کرده و دولت در شرایط بحرانی و کمبود، به توزیع این نهاده ها از طریق شرکت پشتیبانی دام اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مرغداری و مزرعه مرغ مادری در استان به معدوم سازی جوجه یکروزه خود اقدام نکرده است، خاطرنشان کرد: شاهدکاهش قیمت جوجه یک روزه پایین ترازنرخ مصوب هستیم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید