Iranian Agriculture News Agency

آبگیری بی‌سابقه سازه‌های آبخیزداری در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های سال آبی جاری، تا کنون سبب جمع آوری حدود ۷۸ میلیون متر مکعب سیلاب و رواناب در سازه‌های آبخیزداری و آبخوانداری خراسان جنوبی شده است.

آبگیری بی‌سابقه سازه‌های آبخیزداری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، علیرضا حسینی افزود: با بارندگی‌هایی که از آبان 98 تا فروردین امسال و به ویژه 20 تا 29 فروردین رخ داد، ظرفیت آبگیری سازه‌های آبخیزداری استان تکمیل شد و به ۷۷ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۱۸۰ متر مکعب آب رسید که در طول سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۱۸ سازه آبخیزداری اعم از بند خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی در استان وجود دارد افزود: ظرفیت و حجم مخازن این سازه‌ها بیش از ۷۸ میلیون و ۶۶۸ هزار متر مکعب است که در بارندگی‌های امسال تقریبا تمام این ظرفیت آبگیری شده است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از احیای قنات های بایر و نیمه بایر در بسیاری از روستا‌های پایین دست سازه‌های آبخیزداری استان خبر داد و گفت: احیای کشاورزی ، امید به زندگی و برگشت به روستاها ، کنترل سیلاب و جلوگیری از تخریب چاه‌ها و قنات‌ها بر اثر سیل، از جمله دستاورد‌های سازه‌های آبخیزداری در استان بوده است.

نصرآبادی خواستار افزایش اعتبارات آبخیزداری خراسان جنوبی برای  احداث تعداد بیشتر سازه های آبخیزداری و بهره وری بهتر از بارندگی ها و سیلاب ها شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید