Iranian Agriculture News Agency

در همدان جوجه کُشی نداشتیم

​مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:در همدان هیچ جوجه ای زنده به گور نشده است.

در همدان جوجه کُشی نداشتیم

علیرضا قره گوزلو در گفتگو با خبرنگار ایانا در همدان افزود:  عواملی همچون جوجه ریزی بالا و مصرف پایین گوشت مرغ در بین مردم در ماه های گذشته و از دست دادن بازار عمده خرید گوشت مرغ از سوی رستوران داران به دلیل شیوع کرونا منجر به ضرر و زیان ۳۷ درصدی مرغداران شده است.

وی در خصوص اقدام دولت برای جبران ضرر مرغداران تصریح کرد: دولت در حال حاضر در حال خرید تضمینی مرغ از مرغداران برای تامین نهاده های طیور در آینده است تا با انجماد مرغ های خریداری شده از تولیدکنندگان حمایت و پشتیبانی لازم را انجام دهد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر این موضوع  که حجم جوجه ریزی زیاد بوده و از سوی دیگر محدودیت برای خرید این جوجه ها وجود دارد، بیان کرد: هم اکنون وزارت کشاورزی با گرفتن اطلاعات تولیدکنندگان مرغ در هر استان و جمع بندی نهایی درصدد تصمیم گیری در این زمینه است.

قره گوزلو با بیان اینکه با استمرار شیوع کرونا هنوز رقم خسارت ها اعلام نشده است، یادآور شد: فقط در این خصوص می توانیم بگوییم که خسارت ها بسیار سنگین بوده و چون بازار صادرات مرغ و تخم مرغ نیز به کشورهای مختلف با شیوع کرونا از دست رفته است همین منجر شده که جوجه ها بر روی دست مرغداران باقی بمانند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید