Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

سازمان تحقیقات برای رفع مشکلات بخش کشاورزی راهکار ارائه دهد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انتظار می‌رود در شرایط حاضر در حوزه‌های نظیر تولید علوفه و خوراک دام از آنزیم ها و گیاهان شور، زراعت چوب، توسعه کشت پنبه و چغندرقند، برنامه عملیاتی و اجرایی را ارائه و به بخش کشاورزی و اقتصاد کشور کمک کند.

سازمان تحقیقات برای رفع مشکلات بخش کشاورزی راهکار ارائه دهد

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، دکتر کاظم خاوازی امروز در مراسم معارفه سرپرست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اظهار کرد: در شرایط تحریمی حاضر و مسئله کرونا، کشاورزی و امنیت غذایی از اهمیت ویژه‌ای در سطح ایران و جهان برخوردار شده است و باید به دنبال ایده ها و راهکارهایی برای تولید و ذخیره سازی محصولات اساسی کشاورزی و غذا باشیم.

 وی افزود: یکی از مجموعه های مهم که می‌تواند بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی را با ارائه راهکارهای خلاقانه مرتفع سازد، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

خاوازی گفت: در حال حاضر کاهش مصرف برخی از تولیدات کشاورزی بر اثر شیوع بیماری کرونا نظیر شیر و گوشت مرغ و در حوزه باغبانی، گل و گیاه مشکلاتی را ایجاد کرده است که باید با تدبیر برای آن راه چاره‌ای بیاندیشیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انتظار می‌رود در شرایط حاضر در حوزه‌های نظیر تولید علوفه و خوراک دام از آنزیم ها و گیاهان شور، زراعت چوب، توسعه کشت پنبه و چغندرقند، برنامه عملیاتی و اجرایی را ارائه و به بخش کشاورزی و اقتصاد کشور کمک کند.

خاوازی تاکید کرد: یکی از قابلیت های تولید ما در سال جهش تولید، موضوع آبزیان و شیلات است که باید برای توسعه آن کار شود.

وی گفت: باید با کمک موسسه تحقیقات برنج کشور بتوانیم تولید برنج را در واحد سطح افزایش دهیم و نیازهایمان را از داخل تامین کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای انتقال یافته های تحقیقاتی به مزارع باید موج جدیدی از فعالیت‌های ترویجی را آغاز کنیم و کشاورزی دانش‌بنیان را محقق سازیم.

در این مراسم، دکتر کامبیز بازرگان سرپرست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سخنانی بر همراهی مجموعه این سازمان در راستای سیاست ها و برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی در کشور تاکید کرد.

در پایان این مراسم، با حضور روسای مراکز و موسسات تحقیقات کشاورزی، حکم دکتر بازرگان توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

شایان ذکر است، دکتر بازرگان پیش از این مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری سازمان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را عهده دار بوده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید